صفحه اصلی / انواع سازها / راه هایی برای تقویت نوازندگی پیانو

راه هایی برای تقویت نوازندگی پیانو

اگر شمایک نوازنده پیانو هستید و به دنبال راهکارهایی برای تقویت نوازندگیتان میگردید ، مطالب زیر رو مطالعه کنید.
پیانو یکساز بزرگ و گرانبهاست . شما قبل از اینکه برای نواختن قطعات بزگ و زیبا و بیشترتمرینات اون اماده بشید ، نیاز به دانستن یک سری از اطلاعات دارید . در این مقاله من میخواهم ۵ راه موثر برای تقویت نوازندگی پیانو را به شما معرفی کنم .

۱) یافتن یک معلم پیانوی واجد شرایط
تحت تاثیرگفته های افرادی گه به شما میگویند شما بهمعلم پیانو نیاز ندارید قرار نگیرید ! من شدیدا به شما پیشنهاد میکنم که به دنبالیک معلم پیانوی واجد شرایط باشید ! چرا ؟ … نکته مهم همینجاست. با وجود یک معلم پیانو و اینکه مجبور به انجام دادن کاری باشید ، شما خیلی سریع تر و خیلی بهتر یادمیگیرید .

۲) انجام تمرینات منظم
هیچوقت زمانی که خسته هستید تمرین نکنید ! چون در این هنگام شما تمرکز لازم برای تمریناتیکه سودمند باشد و باعث پیشرفت شود راندارید .
تمریناتمنظم نوازندگی پیانو نیاز به یک هماهنگی خوب و مهارت در خواندن موسیقی دارد . برای بدست اوردن بهترین نتایج در تمرینات نوازندگی پیانو ، روزانه حداقل به ۲۰ تا ۳۰دقیقه تمرین منظم نیاز است .

۳) مشخص کردن هدف واقعی هنگام تمرین
وقتی درحال خواندن و تمرین کردن یک اهنگ هستید ، هدفتان را مشخص کنید . اهنگی که از همه لحاظ درست و علمی باشدپیدا کنید و دانش و مهارت خودتان را با اون هماهنگ کنید . برای مثال وقتی در حال مطالعه و تمرین کتاب چرنی هستید ، هدفتان را مشخص کنید که مثلا هر روز یک صفحه راتمرین کنید . البته باید سطح کار و مهارت خودتان را در این میان در نظر داشتهباشید .

۴ ) تقویت بینایی شما در خواندن
اگر شماهیچ مشکلی در خواندن نت های موسیقی ندارید خیلی سریع میتوانید اهنگهای جدیدی رایاد بگیرید .
کار برروی مهارت در خواندن نت را با در اولویت قرار دادن تمرینات روزانه و اجرای چندمیزان از تمرینات جدید قطعات پیانو ، ادامه دهید.

۵) مطالعه کردن نوشته های در مورد اهنگسازان
وقتی شمادر حال نواختن یک قطعه سونات از موتزارت هستید در حالی که هیچ چیز در باره زندگیاش نمیدانید ، نمیتوانید خود را در قالب شخصیت اصلی داستان قرار دهید و این نواختن با احساس درست را برای شما مشکل ترمیکند . همه چیز در مورد اهنگساز مورد علاقه خود را یاد بگیرید و تلاش کنید که راه هایی برای نواختن اهنگهای اوهمانند خودش پیدا کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.