صفحه اصلی / ویدئو وال / بخش های موثر دیجیتال ساینیج

بخش های موثر دیجیتال ساینیج

دیجیتال ساینیج

بخش های موثر دیجیتال ساینیج

نرم افزار : software

دو بخش اصلی نرم افزار محتویات دیجیتال ساین ایج و نمایشگرها را می سازند: یکی محتویات ارائه شده روی صفحه نمایش است که روی نمایشگر ظاهر می شود و دیگری برنامه نرم افزار است که مجوز اجرای محتویات را صادر می کند.

محتویات روی نمایشگر : content on screen

محتویاتی که توسط دیجیتال ساین ایج ارائه می شود در نتیجه سالها تلاش برای گسترش آن بدست آمده. این محتویات در حال حاضر در بخش های مختلف از نمایشگرهای مشابه به نمایش گذاشته می شود.
این محتویات می تواند شامل داده های متحرک در بخش تحقانی نمایشگر باشد، و یا به صورت یک لوگو در گوشه نمایشگر همچنین می تواند یک کلیپ انیمشن در گوشه دیگر صفحه نمایش باشد، یا یک عکس در گوشه سمت راست و بالای صفحه و یا حتی یک ویدئوی زنده در بخش دیگری از نمایشگر. نکته حائز اهمیت این است که تمام این مطالب می تواند به صورت همزمان پخش شود به علاوه با استفاده از برنامه ای خاص که روی مدیاپلیر، سرور و یا pc خاصی نصب شده باشد، هر کدام از این بخش ها می تواند مبدل به پخش دیگری شوند.

سیستم کنترل نرم افزار soft ware control system :

نرم افزارهای دیگری در سیستم دیجیتال ساین ایج، سیستم کنترل نرم افزار است برخی آنرا “میان افزار” می نامند.
این نرم افزار ساختارهایی را که محتویات را نشان می دهند، شکل می بخشد. برنامه های سیستم کنترل نرم افزار بسیار مهم هستند زیرا بدون آنها نمایش مضامین روی صفحه امکان پذیر نیست.
یکی از کلیدهای اصلی برای ساختن این بخش آن چیزی است که مورد استفاده عامل است.
(مثلا لانکیس، مایکروسافت و اپل) هر کدام از آنها مزایا و معایب خودشان را دارند. آن چه که مورد استفاده قرار می گیرد به میزان بسیار زیادی بستگی به کاربرد و ویژگی هایی دارد که برای کاربران مهم است.
در شرایط دشوار، ویندوز از همه چیز بهتر عمل می کند زیرا قالب فایل (file format) را ساپورت می کند.
Linux بخاطر خدمات رایگانش معروف است و Apple بخاطر توانایی اش در برکار گیری گرافیک شناخته شده است.

سخت افزار:Hard ware

بخش های مختلف سخت افزار که دیجیتال ساین ایج یا زیر ساخت نمایشگرهای دیجیتال را به وجود می آورند همه جا وجود دارند از پنج_ شش تا گرفته تا دوازده عدد یکی از سخت افزارهای مهم مانیتور یا تابلوهایی با صفحات ملت (تخت) هستند، که پیام ها را برای مخاطبان به نمایش می گذارند. سیم های این ارتباط را با ملزومات الکترونیکی جعبه set-up و مدم (modem) برقرار می کنند که ارتباط برقرار می سازد.
در ایجاد این زیر ساخت یک لپ تاپ pc سخت افزارهایی هستند که ارتباطات در آنجا خلق می شوند، ذخیره می شوند و در نهایت انتقال می یابند. فایل های صوتی، تصویری، پاورپوینت، داده، انیمشن و گرافیکی سایر چیزهایی هستند که ذخیره شده و سپس از pc به نمایشگر منتقل شده و یا در سیستم های پیچیده تر یک مدیا پلیر یا سرور، این ساختارویژه را ارائه می دهد.

نصب: Installation

نصب نمایشگرهای دیجیتالی شامل تطبق مولفه های سخت افزار با محل انتخاب شده برای نصب دیجیتال ساین ایج است یعنی جایی که قرار است نمایشگر نصب شود. بنابراین نصاب (نصب کننده) باید کاملا مجهز باشد و ابزار مورد نیاز برای نصب را داشته باشد و در ضمن اطلاعات لازم را برای نصب دارا باشد تا بتواند نمایشگر را درست نصب کند به گونه ای که برای مخاطب جذاب باشد. توجه به این نکته که آیا نصاب حرفه ای و کارکشته بوده یا خیر نیز بسیار حائزه اهمیت است.
وقتی نمایشگر به درستی نصب شد، نوبت به سیم کشی می رسد. سیم کشی ای که سرور و سایز سخت افزارها را به هم متصل می کند و سپس محتویات را به نمایشگر منتقل می کند. کابل های هم مرکز و اترنت (Ethernet / نوعی سیستم شبکه که امکان محل اطلاعات سمعی و بصیری را همانند داده کامپوتری فراهم می آورد) دو وسیله ای هستند که معمولا برای سیم کشی دیجیتال ساین ایج مورد استفاده قرار می گیرند. اگر سیستم بدون سیم نصب شود لازم است آنتی جداگانه نزدیک نمایشگر نصب شود تا سیگنال ها را دریافت کند. به علاوه برای سرور، مدیا پلیر و pc کد مفاهیم را مدیریت می کنند باید جایگاهی خاص در نظر گرفته شود.
نصابان دیجیتال ساین ایج لازم است که علاوه برنصب صحیح آن به مسائلی مانند امنیت و حفاظت از آن نیز دقت کنند.
برای بهینه سازی توانایی سیستم، مانیتور ها باید به روشی استاندارد خریداری و نصب شوند. گسترش منطقی سخت افزار و طرح جایگزینی هر دو مثال هایی هستند که کارایی و ارزش دیجیال ساین ایج را نزد سرمایه گذاران، شرکتهای کنترل کنند و اپراتورهای شبکه بالا می برند.

تعمیر و نگهداری: Maintanance

پس از آنکه سخت افزار دیجیتال ساین ایج به درستی توسط نصابی ماهر نصب شده، نوبت به حفظ و نگهداری آن به عنوان یک سرمایه می رسد. وقتی برای گسترش دیجیتال ساین ایج بودجه ای در نظر گرفته می شود ، بودجه این بخش نیز نباید از قلم بیفتد .
نگهداری از سیستم های بزرگتر نه تنها مهم، بلکه ضروری است.
خیلی از شبکه های بزرگتر و اپراتورهای سیستم از مشتریان می خواهند که دیجیتال ساین را گارانتی کنند همچنین خدمات پس از فروش روز به روز بیشتر می شوند. به علاوه، کارکنان واحد تعمیر و نگهداری سیستم های بزرگتر به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار می کنند و وظیفه آنها رفع نقض و نگهداری سیستم دیجیتال ساین ایج است.
این کارکنان همچنین می توانند به نیروهای جدید آموزش دهند. جلوگیری از استفاده غیر قانونی و یا کشف رمز سیستم نیز بخش مهمی از این پروژه است. کارکنان واحد تعمیر و نگهداری باید مراقبت این بخش نیز باشند و با درایت از آن حفاظت کنند.

اشخاص مهم: key players

عده ای اشخاص مهم دیجیتال ساین ایج را ساپورت می کنند. نمایشگرهای امروزی در سطح جهان متشکل از 3 گروه اند.
گروه اول مخاطبان هستند که دراین کتاب از آنها به عنوان “شرکا” نام برده شده است شرکا کسانی هستند که منافعی خاص را دنبال می کنند و در سود و زیان شریک اند مانند مالکان، نصابان و توزیع کنندگان مضامین. گروه سوم سرمایه گذاران هستند.

مخاطبان: Audience

هر کاری که شخصی به عنوان یک شریک در دنیای دیجیتال ساین ایج انجام دهد به این سوال ختم می شود “این کار در ذهن مخاطب به چه معناست ؟” در اصل مخاطبان موتور این وسیله نقلیه اند. برای اینکه این نکته را همیشه به یادداشته باشید باید از یکی از اشتباهات متعارف در گسترش دیجیتال ساین ایج اجتناب کنید.
تعداد مخاطبان، سن، جنسیت، قومیت، نژاد، علائق، میزان در آمد و توانایی های آنها (چه از نظر جسمی چه روحی) موضوعات مختلفی هستند یک مخاطب ماهر باید بداند. در واقع تعداد داده هایی که این روزها جمع آوری شده چشمگیر است.
وقتی فردی یا گروهی در محلی درست جلوی دیجیتال ساین قرار می گیرند در واقع مانعی را به وجود می آورند که باعث می شود مضامین روی صفحه نمایش دیده نشود و مثلا در یک مرکز خرید ممکن است مضامینی که صبح روی نمایش گر قرار می گیرد برای مخاطبین بعد از ظهر جذاب نباشد.
با دانستن موقعیت مکانی مخاطبان، بهتر می توان مضامین را مشخص کرد. بنابراین مضامینی که برای مخاطبین new orlean )شهری در آمریکا) در فصل تابستان ارائه می شود کاملا متفاوت با آن مضامینی است که برای مخاطبان لنگرگاه Jc penny در فصل زمستان پخش می شود. اولی پیراهن و شلوارک های مخصوص هاوایی را تبلیغ می کند و هرمی ماشین برف روب را.
کاری که برای تطبیق یا تغییر این محرک ها باید انجام داد، بلیط دیگری برای ورود به جاده موفقیت در دیجیتال ساین ایج است . بنابراین خیلی طبیعی است که مضامینی که در یک فروشگاه ورزشی مبنی بر دویدن روی تردمیل (Toeadmills)ارائه می شود با ماضامینی که در یک سوپر مارکت ارائه می شود خیلی خیلی متفاوت باشد.
خلاصه اینکه لازمه انجام کاری که منجر به واکنش مطلوب مخاطب شود و ارائه مضامین دیجیتالی به او، این است که مخاطب را به خوبی بشناسیم که این کار خیلی راحت است.

شرکا: Stakeho lders

گروه اصلی این شرایط به طور خلاصه شامل: صاحبان جایگاه، صاحبان شبکه یا اپراتورهای شبکه، تولید کنندگان نرم افزار، نصابان و کارکنان واحد تعمیر و سرمایه گذاران شایان ذکر است که خیلی از این شرکا مثل تجار با هم وجه اشتراک زیادی دارند و همین مسئله گاهی باعث مناقشه میان آنها می گردد.

صاحبان جایگاه: location owners

صاحبان جایگاه کسانی هستند که مالکان مراکز خرید یا فروشگاهها و یا سایر مکان های عمومی و محلی اند یعنی جاهایی که نمایشگرها و یا شبکه ها نصب می شود. صاحبان جایگاه همواره دستی بر سیستم دیجیتال ساین ایج دارند. اگرچه که اغلب مالکان ترجیح می دهند یک گوشه بنشیند و بگذارند اپراتورهای شبکه یا اجاره کنندگان سیستم را راه اندازی کنند. دادوستد به شکل تبلیغ برای تبلیغ فرم دیگری از ترقی و پیشرفت در زمینه گسترش دیجیتال ساین ایج است.
صاحبان جایگاه شامل کمپانی های سازنده بیل برد، کیوسک، خرده فروشی ها، مراکز خرید، استدیوم ها، میادین مسابقه، رستوران ها، کارخانه، مراکز درمانی، کلیساها، مراکز حمل و نقل می شوند. از جمله مراکز حمل و نقل می توان از قطار، ایستگاه اتوبوس، فرودگاه ، داخل تاکسی ها، پمپ بنزین ها و مراکز تفریحی نام برد.

اپراتورهای شبکه:network operators

از نام اش پیداست اپراتور شبکه کسی است که شبکه را راه می ندازد . تنوع آنها زیاد است و به خیلی موارد مثل صاحبان جایگاه، بزرگی آن جایگاه، میزان سرمایه گذاری روی سیستم دیجیتال ساین ایج و این که اپراتورها چقدر می توانند کارایی داشته باشند، وابسته اند.
تولید کنندگان سخت افزار و نرم افزار: hardware and software providers
تولید کنندگان سخت افزار و نرم افزار شامل بسیاری از شرکا هستند .تولید کنندگان تابلوهای فلت CE، نقش بسیار مهمی را در میان شرکا بازی می کنند و سالانه صدها میلیون دلار از فروش نمایشگرها بدست آوردند.
در بخش نرم افزار شرکت ها مدیریت برنامه نرم افزاری را بر عهده می گیرند و سیستم ها ترکیبی از برنامه های ویدئویی، گرافیک و سایر موارد دیگر هستند.

توزیع کنندگان : Distributors

توزیع کنندگان مضامین و محتویات دربرگیرنده سیستم تحویل دستی (delivery-hand)است. اما از آنجایی که این سیستم منسوخ است، محتویات به ناچار از طریق سرویس های اینترنتی، کابل، ماهواره های الکترونیکی، اپراتور بی سیم و … منتقل می شود.
نصب و نگهداری: Installation and Maintance
پیمان کاران سیستم، تولید کنندگان تجهیزات، متخصصان صوتی_ تصویری ، ایجاد کنندگان سیستم و کسانی که دیجیتال ساین ایج را نصب و نگهداری می کنند در میان شرکا به “نصابان و نگهدارندگان” معروف اند.

سرمایه گذاران: Investors

سرمایه گذاران دو دسته اند، دسته اول کسانی هستند که بخشی از سیستم دیجیتال ساین ایج اند و دسته دوم کسانی که هیچ نقشی در آن ندارند. ولی بیشتر سرمایه گذاران جز آن دسته اند که در بهره برداری روزانه آن دخیل اند. به علاوه، اخیرا بانک ها و سرمایه گذاران بزرگ که دنبال فرصتهای سرمایه گذازی ناب می گردند، دیجیتال ساین ایج را گزینه های جذاب می دانند. در عین حال، آینده دیجیتال ساین ایج با مشارکت این دو دسته سرمایه گذاران درخشان می شود.

روند و مسیر حرکت Trends :

مسیر حرکت بخش مهم و جذابی از دیجیتال ساین ایج است زیرا آینده آنرا تعیین می کند. گوئی مسیرهای مهم و برتر دیجیتال ساین ایج این روزها به سرعت پیموده شده و از آن به عنوان کاربرد تکنولژی یاد می شود. علاوه بر آن استدلال منطقی در این ایده را به ذهن می آورد که در متن زندگی دیجیتال ساین ایج از طفولیت و نوبادگی به مرحله بلوغ رسیده.
20 کلید طلائی در پیموندن این مسیر حرکت در زیر ذکر شده. که در توسعه و پیشرفت دیجیتال ساین ایج نقش بسیار موثری دارند.
• سیستم دیجیتال ساین ایج پر کاربرد دارد به هدف افزایش ارتباطات نزدیک می شود (ارتباطاتی مانند روابط میان خرده فروشان و مشتریان) و در ضمن هدف دیگر خود را که افزایش اتحاد در ارتباطات است دنبال می کند (مثل ارتباط میان کار فرما و کارمند)
• دیجیتال ساین ایج شروع به نمایش پیشرفت هایش از روز نخست تا کنون کرده است بخصوص در زمینه های خلاقیت، ذخیره سازی، مدیریت، ارتباطات، فراهم کردن رسانه و اطلاعات دیجیتال ساین ایج از نظر موقعیت بهتر از ساین ایج های کاغذی است که همین ویژگی به ارزش آن می افزاید و از ارزش ساین های کاغذی می کاهد.
• تکنولژی ارتباطات بی سیم به سرعت روی صنعت دیجیتال ساین ایج تاثیر گذاشت و همین امر باعث شد که فروشندگان دیجیتال ساین ایج گزینه استفاده از مدل ارتباطی بی سیم با سیم (با هردوی آنها) را انتخاب کنند.
• بیشتر تبلیغ کنندگان و خرده فروشان دارند جایی برای دیجیتال ساین ایج در میان برنامه های تبلیغاتی خود پیدا می کنند زیرا چشمه تبلیغات سنتی دارد کم کم خشک می شود.
• شرکت های تبلیغاتی، مشتریان آنها و بسیاری از موسسات تجاری دارند تبلیغات خود را از حالت سنتی و بازاریابی به شکل دیگری مانند دیجیتال ساین ایج سوق می دهند.
• خرده فروشان و صاحبان جایگاه دارند مالکیت شبکه دیجتال ساین ایج خود را بر عهده می گیرند.
• از آنجایی که خرده فروشان دوست دارند محصولات و خدماتشان متمایز باشد، با دیجیتال ساین ایج می توانند سرعت حرکت خود را افزایش دهند.
• هم کارفرمایان وهم مصرف کنندگان بسیار زیرک و دانا هستند. صاحبان فروشگاهها با استفاده از تکنولوژی جدید توجه مشتریان را به کالاها و خدمات خود جلب کرده و به علاوه، این کاملا قابل پیش بینی است که برخی از این تکنولوژیهای جدید در نهایت جایگزین منابع انسانی شوند.
• به طرز مشابهی، مصرف کنندگان تکنولوژی جدید را که باعث می شود آنها بتوانند کنترل بیشتری روی خرید خود داشته باشند می پذیرند تکنولوژی ای به آنها اطلاعات بیشتری می دهد.
• مصرف کنندگان روز به روز بیشتر خود را با شرایط جدید وفق می دهند.
• دیجیتال ساین ایج قدرت ویژه ای را در سرعت بخشیدن به پیشرفت پروژه ها به نمایش می گذارد.
• کنترل مالکان، اپراتوران شبکه و کارکنان بخش خدمات، استفاده بهتری را از ابزارها و دارایی ها فراهم می کند.
• صفحات نمایش و نمایشگر، تخت تر، روشن تر، بزرگتر (در صورت لزوم) و با کیفیت تر شده اند نمایش گرهای IED با سایز بزگتر گزینه خوبی برای کسانی است که به تازگی جزء کاربران دیجیتال ساین ایج شده اند.
• نمایشگرها ارزان تر شده اند.
• نرم افزار مدیریت رسانه در یک سخت افزار گنجانده شده.
• نمایشگرهای کوچک (7 تا 11 اینچی) در قفسه خرده فروشی ها به چشم می خوردند.
• گزینه های مختلف فروشندگان، انواع مختلف تکنولوژیها، سخت افزار، اپراتورها، سایز و گسترش خدمات (از مهم ترین تا کم ارزش ترین) همگی رفته رفته پیش پا افتاده شده اند. اتحاد میان متخصصان همچنین یکی از محصولات قابل انتظار در صنعت دیجیتال ساین ایج است.
• استاندارد وارد صنعت دیجیتال ساین ایج شد (استاندارد نصب و مدیریت)
• ارائه مفاهیم به مخاطبان بی درنگ و بلافاصله صورت می گیرد.

چالش ها: Challenges

برای اجتناب از خوش بینی بیش از حد به آینده دیجیتال ساین ایج، تعدادی از خطرها و مشکلات موجود در مورد آن ذکر می شود.طبقه بندی آن به صورت زیر است: 1)کاربرد 2)سودآوری 3)عملکرد 4)پذیرش این صنعت 5)پذیرفتن آن توسط مخاطبان.

کاربرد: Implementation

بالاخره شروع کردن و درست کردن دو مرحله مبهم برای درک و تطابق کاربرد درست پروژه دیجیتال ساین ایج هستند.

دیجیتال ساینیج و ویدئو وال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.