صفحه اصلی / ویدئو وال / استفاده دیجیتال ساینیج در موزه ها

استفاده دیجیتال ساینیج در موزه ها

دیجیتال ساینیج در موزه ها

استفاده دیجیتال ساینیج در موزه ها

در بیشتر موزه ها، قسمت اطلاعات در جایی نزدیک به آثار تاریخی می باشد و یا توسط یک یا چند شخص حقیقی اطلاعات مربوط به هر قسمت و یا هر اثر به بازدیدکنندگان منتقل می شود. تکنولوژی دیجیتال ساینیج در موزه ها می تواند بسیار مفید واقع شود. بارگذاری اطلاعات بر روی مانیتورهای دیجیتال تعاملی و همچنین به اشتراک گذاشتن اطلاعات و پرسش و پاسخ به موقع می تواند از ازدحام و شلوغی بیش از حد در موزه و ایجاد مزاحمت و سر و صدا نیز کاسته می شود.

و همچنین در جهت یابی و تعیین مسیر نیز میتوان از دیجیتال ساینیج استفاده کرد زیرا مسیریابی از ویژگی های محبوب بسیاری از برنامه های دیجیتال ساینیج است به ویژه در موسسات بزرگ مانند دانشگاه ها ، مراکز پزشکی و اماکنی فرهنگی و موزه ها که جنبه توریستی و گردشگری دارند. وسعت موزه ها معمولا گسترده می باشند و قسمت های مختلف مانند بخش عکس ها و تابلوهای تاریخی، بخش فضای داخلی یک بنا، بخش فضای خارجی یک بنا و… که از هم تفکیک شده است. یک نقشه دیجیتال که به وسیله مانیتورهای دیجیتال ساینیج در فواصل مشخص در موزه های بزرگ، نمایش داده می شود، می تواند راهنمای افراد در این محیط فرهنگی باشد.

دیجیتال ساینیج در موزه ها
دیجیتال ساینیج در موزه

تمام اطلاعات مربوط به موزه می تواند از طریق ایمیل و یا خبرنامه فرستاده شود و بر روی صفحه نمایش دیجیتال ساینیج در موزه به اشتراک گذاشته شود. تشکیل گروه های سیاسی اجتماعی، خرید و فروش آثار قابل فروش و صنایع دستی ، نقد و بررسی کتاب های تاریخی، قرائت تاریخچه آن مکان و عصر مربوط به آن توسط نویسندگان می تواند از طریق مانیتورهای دیجیتال ساینیج در هر زمانی به روز رسانی و یا لغو شود و به علت داشتن قابلیت زمانبندی در این سیستم میتوان رویدادها را در زمان واقعی خود زمانبندی کرد.

بسیاری از موزه ها جز موسسات بودجه بسیار محدود هستند. بازگشت سرمایه و رسیدن به سود در دیجیتال ساینیج، یک پاداش بزرگ برای این نوع موسسات می باشد. استفاده از سخت افزار دیجیتال ساینیج برای کاربران آسان می باشد و نیازمند آموزش مختصر و محدودی است. همچنین هر کارمند می تواند برای مدیریت پیام های به اشتراک گذاشته شده در دیجیتال ساینیج ، اعمال تغییر سریع در محتوای مانیتورها و… آموزش داده شود. به وسیله دیجیتال ساینیج، هزینه های اضافی و گزاف چاپ و تبلیغات و استخدام پرسنل به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد و به این شیوه در هزینه ها صرفه جویی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.