صفحه اصلی / میکسر و پاورمیکسر / اتصال دستگاه‌های جانبی به میکسر

اتصال دستگاه‌های جانبی به میکسر

اتصال دستگاه‌های جانبی به میکسر

اتصال دستگاه‌های جانبی به میکسر

برخی دستگاه‌های اکوآمپیلی فایر (که البته آنها نیز نوعی میکسر هستند) قابلیت اتصال به دستگاه‌های کمکی را دارند. ما در اینجا از آنها نیز به عنوان میکسر یاد میکنیم.

میکسر برای اضافه کردن افکت به صدای اصلی، یک نمونه از صدا را برای افکتور ارسال می‌کند. افکتور ، افکت مورد نظر را به آن اضافه کرده و دوباره به میکسر برمی‌گرداند. میکسر هنگام خروج صدا  از خروجی اصلی، سیگنال ارسال شده از افکتور را به صدای خام اضافه می‌کند. برای اتصال افکتور و تجهیزات کمکی به میکسر چند راه مختلف وجود دارد که ما فقط یکی از آن‌ها را که کاربردی تر است به شکل زیر است:

برای اتصال افکتور به میکسر به دو کابل احتیاج دارید. (اگر بخواهید از افکت‌های استریو استفاده کنید به سه و یا چهار کابل احتیاج خواهید داشت). جک ابتدای کابل‌ها که به میکسر متصل می‌شود باید از نوع بنونی و جک انتهای آن‌ها، بسته به نوع افکتور از نوع کنونی و یا بنونی باشد.

سر یکی از کابل‌ها را به خروجی AUX1  میکسر بزنید. در برخی میکسر‌ها به جای AUX از کلماتی مانند Send FX و یا Send استفاده شده. همه‌ی این خروجی ها نمونه‌ای از صدا را به بیرون میکسر ارسال می‌کنند.

سر دیگر همان کابل را به ورودی مونوی افکتور متصل کنید. این کابل وظیفه‌ی انتقال صدای خام  از میکسر به افکتور را بر عهده دارد.

حال یک کابل دیگر بردارید، سر کابل را به خروجی افکتور متصل کرده و آن سوی کابل را به ورودی return میکسر متصل کنید. این کابل که هم اکنون اتصال آن را برقرار کردید، صدای افکت گذاری شده را به میکسر بر می‌گرداند.

حال اگر پیچ AUX1  روی هر ماژول ورودی را زیاد کنید، مقدار صدای ارسال شده از آن میکروفون به افکتور را زیاد کرده اید. با این کار صدای بیشتری از آن میکروفون برای افکت گذاری به افکتور ارسال می‌گردد. بایر مراقب باشید این صدا بیشتر از حد تحمل ورودی افکتور نشود، در غیر این صورت کیفیت صدای افکت گذاری شده به شدت کاهش می‌یابد. برخی میکسر ها غیر از پیچ AUX روی خط ورودی میکروفون‌ها یک پیچ AUX send هم در قسمت خروجی‌های اصلی دارند که آن را هم باید زیاد کنید.

برای اضافه شدن صدای بازگشتی از افکتور به میکسر باید پیچ Return را باز کنید. با این کار صدای افکت گذاری شده به صدای اصلی اضافه می‌گردد. زیاد کردن این پیچ باعث می‌شود مقدار افکت بیشتری به صدای خروجی اضافه شود.

زنجیره‌ی صدا

صدای تولید شده از هوا عبور کرده و به میکروفون میرسد. میکرفون صدای دریافت شده را تبدیل به سیگنال الکتریکی می‌نماید.

۱-     سینگنال تولید شده از طریق سیم به میز صدا یا همان میکسر منتقل می‌شود. در بسیاری از هیئات ممکن است از دستگاه اکو یا به زبان عامیانه از کلگی استفاده شود که آن هم نوعی میکسر محسوب می‌گردد.

۲-     در میکسر صداهای مختلف با یکدیگر ترکیب شده و میزان بلندی، زیر و بمی آن‌ها تنظیم می‌شود. همچینن مقدار افکتی (اکو) که نیاز است به آن اضافه شود نیز توسط صدابردار مشخص می‌گردد.

۳-     صدای میکس شده از میکسر به دستگاه ضبط رفته، و ضبط می‌گردد.

۴-     از جهتی نیز صدای خروجی میسکر به دستگاه پاور می‌رود تا پس از تقویت به بلندگوها انتقال یابد. (اگر از دستگاه اکو معمولی و یا پاور میسکر استفاده می‌کنید، سیستم آمپیلی فایر داخل همان دستگاه می‌باشد و عمل میکس و تقویت در یک دستگاه انجام میگیرد)

۵-     صدای تقویت شده از طریق سیم‌های باند به بلندگوها انتقال یافته و پخش می‌گردند.

قیمت میکسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.