صفحه اصلی / ویدئو وال / مقدمه­ ای بر دیجیتال ساینیج

مقدمه­ ای بر دیجیتال ساینیج

مقدمه­ ای بر دیجیتال ساینیج

مقدمه­ ای بر دیجیتال ساینیج

هدف

شرکت شبکه مجموعه ­ای قدرتمند از برنامه­ های نرم­ افزاری را برای ساخت و مدیریت سیستم ­های دیجیتال ساینیج ایجاد کرده است. با این­حال، دیجیتال ساینیج مفهوم نسبتا جدیدی است، و برای حصول اطمینان از موفقیت نیاز به درک درستی از چند مفاهیم کلیدی دارد. هدف از این گزارش رسمی (کاغذ سفید) معرفی مفهوم دیجیتال ساینیج، بیان افراد ذی­نفع از نصب ساینیج و مطرح کردن مراحل مورد نیاز برای شروع پروژه­ دیجیتال ساینیج است.

دیجیتال ساینیج چیست؟

دیجیتال ساینیج نامی است که به هر تعداد از روش­ های مورد استفاده برای نمایش محتوای چند رسانه ­ای در مکان­ های عمومی استفاده می­ شود. شبکه ­های دیجیتال ساینیج که با عناوین دیگری مانند ساینیج (علامت) پویا، ساینیج الکترونیکی و یا باریک­فرستی شناخته می­شوند در سرتاسر زنجیره­ ه ای خرده ­فروشی، بانک ­ها، مراکز مسافرتی و دفاتر مرکزی شرکتی برای ارائه­ محتوای آموزنده و سرگرم­ کننده برای جلب نظر مخاطبان و رهگذران مستقر می­ شوند.

در ساده­ ترین شکل پیاده­ سازی آن، دیجیتال ساینیج متشکل از یک دستگاه پخش (مانند کامپیوتر، دستگاه پخش VCR یا DVD) است که به یک صفحه نمایش متصل شده است. بسته به برنامه، صفحه نمایش ممکن است صفحه­­ کوچک LCD، صفحه نمایش پلاسما، و یا حتی یک دیوار ویدئویی متشکل از تعدادی از صفحه نمایش متصل شده باشد. با تعدادی از گزینه ­های مقرون به صرفه موجود هر کسی که می­خواهد پیامی را به صورت تبلیغاتی به مخاطب خارج از خانه ارسال کند می­تواند از نصب و راه ­اندازی دیجیتال ساینیج بهره­ مند شود.

در ساده ­ترین شکل پیاده­ سازی آن، دیجیتال ساینیج شامل جریان محتوا (از CD، DVD یا اینترنت)، دستگاه پخش، و صفحه­ نمایش (مثلا تلویزیون، نمایشگر پلاسما، یا پانل LCD) است.

ایجاد کار دیجیتال ساینیج

مفهوم تبلیغات خارج از خانه جدید نیست. بیلبوردهای تبلیغاتی، رنگ ­آمیزی پنجره و نمایشگرهای خرید نقطه­ ای بطور گسترده ای برای تبلیغات محیطی استفاده می­شوند، در حالی که تابلوهای اعلانات (هم قدیمی و هم الکترونیکی)، آگهی­ ها، فکس­ ها، یادداشت­ ها، و ایمیل­ ها نیز چندین دهه برای ارسال ارتباطات سازمانی و آموزش کارکنان استفاده شده است. با این­حال، رایج شدن علائم پویا دقیقا برای اولین بار با ظهور شبکه­ های تلویزیونی مدار بسته در فروشگاه در سال­های 1970 شکل گرفت. با در دسترس بودن گسترده­ی VCRهای مقرون به صرفه، فروشگاه­ های خرده­ فروشی و دفاتر مرکزی شرکتی قادر به پخش محتوای از پیش ضبط شده و اطلاعات فوری و مطالب سرگرم کننده به مشتریان و کارمندان خود بودند. بزودی، می­توان شبکه ­های مدار بسته را تقویت کرد و در برخی موارد با تلویزیون­ های ارزان قیمت TV/VCR برای صفحه نمایش­ های کوچکتر، و پرده های پروجکشن و دیوارهای ویدئویی برای جلب توجه، نمایش در قالب بزرگ جایگزین کرد. با پخش ماهواره ­ای، حتی می­توان همان محتوا را در یک لحظه به هزاران سایت با هزینه­ قابل تامین ارسال کرد.

در سال­های اخیر، عوامل متعددی ترکیب شده­ اند تا دیجیتال ساینیج را به ​صفحه نمایش مقرون به صرفه، چشم­گیر، قدرتمندتر نسبت به قبل تبدیل کنند. عوامل کلیدی شامل در دسترس بودن تقریبا در همه جا با سرعت بالای اینترنت، نمایش­گرهای جدید با فرمت­ های بزرگ مانند صفحه نمایش پلاسما و پانل LCD، و فرمت­ های فشرده­ سازی جدید است که می­توانند حجم زیادی از مطالب را در اندازه فایل کوچک فشرده ­سازی کنند.

دیجیتال ساینیج مدرن چند جز اضافی دیگر را نیز به مجموعه­ قدیمی که در بالا توضیح داده شد اضافه می­کند. کنترلر، بطور معمول یک کامپیوتر و یا دستگاه پخش قدرتمند، از اتصال دیجیتالی برای ارائه­ سیگنال خروجی به صفحه نمایش دیجیتالی، مانند صفحه نمایش پلاسما یا پانل LCD استفاده می­کند. دستگاه پخش از رسانه­ ذخیره­ سازی دیجیتالی (مانند هارد دیسک و یا فلش دیسک حالت جامد) برای ذخیره­ی محتوای دیجیتالی بصورت محلی استفاده می­کند که باعث حصول اطمینان از پخش روان می­شود. در بسیاری از موارد، می­توان دستگاه را از راه دور از طریق اینترنت کنترل کرد تا به­ روز رسانی محتوا، تغییرات برنامه، و گزارش انطباق را میسر ساخت.

حتی کوچک­ترین شبکه­ های دیجیتال ساینیج می­توانند از کنترل از راه دور بهره ­مند شوند. گذشته از جبران هزینه­ های تولید، تکثیر و توزیع نوارهای VHS و یا DVD ها، دستگاه­ های متصل به اینترنت این امکان را برای مدیران شبکه فراهم می­کنند تا به دقت بر پخش نظارت داشته باشند و در نتیجه اطمینان حاصل می­شود که مطالب مورد نظر نمایش داده می­شود. ارائه­ محتوا در اینترنت تضمین می­کند که محتوا می­رسد و با توجه به برنامه­ زمانی مناسب نمایش داده می­شود، خطاها در انتقال و کنتل رفع می­شوند و وابستگی به پرسنل در محل برای تغییر نوار یا دی­وی­دی مرتفع می­گردد (زیرا این افراد معمولا برای انجام چنین وظایفی خیلی علاقه ندارند). علاوه بر این، گزارش انطباق ثبت کامل از آنچه را که هر صفحه نمایش پخش کرده است به صاحبان شبکه می­دهد. در نهایت، ابزار مدیریت کاربر پسند این معنی را دارد که افراد در سراسر سازمان (از تبلیغات و خدمات خلاقانه تا عملیات و مدیریت عمومی) می­توانند محتوا را تغییر دهند و معیارهای گزارش را ایجاد کنند.

مجموعه­ های کنترل از راه دور پیچیده ­تر نیز این امکان را به اپراتورهای شبکه می­دهند تا تنظیمات زمان-واقعی را روی هر برنامه­ زمانی قابل پخش روی صفحه نمایش انجام دهند که باعث آزمایش­ های بازاریابی زمان-واقعی، اطلاعیه­ های اضطراری، و حتی تغذیه­ محتواهای زنده می­شود.

ابزار کنترل از راه دور این امکان را به مدیران ساینیج می­دهد تا پخش­ کننده­ های رسانه ­ای را که در شبکه­ های دور قرار دارند از طریق اینترنت کنترل کنند حتی زمانی که پخش­ کننده­ ها پشت فایروال­ ها و سایر دستگاه­ های امنیتی قرار دارند.

از چه نوع دیجیتال ساینیج باید استفاده کرد؟

انتخاب فن ­آوری درست دیجیتال ساینیج به کاربرد مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال، برنامه­ دیجیتال ساینیج برای ارتباطات داخلی شرکت­ های بزرگ احتمالا از نمایشگرهای پلاسمای بزرگ و چشم­گیر در محیط­ های عمومی مانند سالن­ های غذاخوری و اتاق­ های استراحت بهره می­ برد. بسته به اندازه­ این دستگاه ­ها، صاحب شبکه ممکن است کنترل محلی و یا از راه دور را انتخاب کند. در انتهای دیگر این طیف، تولیدکننده ­ای که به دنبال بهبود نمایشگرهای تبلیغاتی نقطه­ خرید است ممکن است بخواهد از پانل­ های LCD بسیار سبک وزن و کوچک در رابطه با نمایشگرهای قدیمی در راهرو و یا تجهیزات انتهایی بهره ببرد که باعث مدیریت محتوا بصورت مرکزی از طریق یک رابط مبتنی بر وب می­شود.

البته، محدودیت­ های مالی را نیز باید در نظر گرفت. برنامه ­های دیجیتال ساینیج که نیاز به صفحه نمایش ­های بزرگ دارند گزینه­ های متعددی از جمله تلویزیون­ های پروجکشن عقب، LCD ها، پلاسماها، DLPها، پروژکتورهای دیواری، و CRTهای قدیمی دارند. نمایشگرهای کوچک­تر معمولا یا LCD کوچک یا CRT هستند.

صفحه نمایش­ های لمسی تقریبا در هر اندازه­ ای موجود هستند، و می­توانند اجزای تعاملی را به یک رسانه­ صفحه نمایش غیر تعاملی اضافه کنند.

در نهایت، هر چند بسیاری از شبکه­ های دیجیتال ساینیج بصورت متوسطی شروع می­کنند، برنامه ­ریزی برای آینده مهم است. ممکن است کنترل شبکه ­ای با چند صفحه نمایش با حمل و نقل و مبادله­ DVD ها آسان باشد. با این­حال، در صورتی که این شبکه دارای 25، 50 و یا 100 صفحه نمایش باشد، این نوع از کنترل محتوا بسیار دست و پا گیرتر می­شود. علاوه بر این، ویژگی­ های که ممکن است در طول مراحل اولیه استقرار مرتبط به نظر نرسد بعدا ضروری بودنش اثبات شود. به عنوان مثال، توانایی اضافه و یا حذف کردن قطعه ­ای از محتوا در کوتاه مدت ممکن است برای صاحب شبکه با علامت کوچک تا زمان ضرورت یافتن آن اغلب با اصرار تبلیغ ­کننده­ بزرگ مهم نباشد. بطور مشابه، سایر فرصت­ های تجاری دیگر ممکن است بر ویژگی­ های پیشرفته مانند برنامه ­ریزی زمان-واقعی و یا درج محتوای زنده تکیه داشته باشند. همچنین، نرم ­افزار دیجیتال ساینیج هاست­ شده روی سیستم باعث می­شود تا استقرار سیستم ­های اولیه با قابلیت کامل مدیریت از راه دور ارزان­تر شود که در نتیجه راه ­حلی را ارائه می­دهد که امروز مقرون به صرفه است و فردا مقیاس ­پذیر.

دستیابی به موفقیت با مشارکت درست

هنگام گام گذاشتن در پروژه­ دیجیتال ساینیج، ممکن است بخواهید با شرکت­ هایی که خدمات کلیدی را در زمینه­ های مختلف ارائه می­دهند مشورت کنید. به عنوان مثال، شرکت ­های مالی می­توانند در ارائه­ هزینه ­های پیش ­پرداخت سخت افزار نمایشگر و زیرساخت در طی یک دوره­ چند ساله کمک کنند، بطوری که شرکت شما تنها هزینه ­های مقرون به صرفه­ ماهانه را پرداخت می­کند. بطور مشابه، شرکای ماهر برای کمک به فروش آگهی، استقرار سیستم، نوشتن محتوا، و حمایت از کاربر نهایی حاضر هستند.

چه کسی می­تواند از دیجیتال ساینیج استفاده ­کند؟

هر کسی که نیاز به نمایش محتوای پویا در محیط عمومی دارد می­تواند از دیجیتال ساینیج بهره ­مند شود. در حالیکه خرده ­فروشان بیشترین استفاده را از شبکه­ های ساینیج می­ کنند، از این فن­آوری برای ارائه پیام­ های پویا به مشتریان و کارکنان در موسسات مالی، مراکز مسافرتی، نمایندگی خودرو، ادارات، شرکت ها، و مکان­ های دیگر نیز استفاده می­شود. نمونه­ های زیر را در نظر بگیرید:

مثال شماره 1

فروشگاه زنجیره ­ای خرده­ فروشی می­خواهد با کمک آژانس تبلیغاتی بیرونی محصول را به شکلی دیگر در فروشگاه تبلیغاتی در اختیار تولید کنندگان به منظور قرار دادن تبلیغات هدفمند در سراسر شبکه­ صفحات نمایشی قرار دهد. توسط برون­ سپاری فروش آگهی به سازمانی حرفه­ ای، فروشگاه زنجیره ­ای می­تواند بر صلاحیت­ های اصلی خود تمرکز داشته باشد در حالیکه از فروش، نمایش و ردیابی تبلیغات برای انطباق (اثبات پخش) خود اطمنیان حاصل می­کند. در این سناریو، خرده ­فروش می­تواند از معیارهای مختلفی برای تعیین اثر رسانه­ پویا روی فروش محصولات استفاده کند، به ویژه هنگامی که نرم ­افزار دیجیتال ساینیج باعث می­شود تا اجرای کمپین­ های مختلف در هر فروشگاه میسر شود. یکپارچه­ سازی شبکه­ دیجیتال ساینیج در برنامه­ مشارکتی موجود نیز می­تواند برای فروشگاه و فروشندگان به طور یکسان سودآور باشد.

مثال شماره 2

زنجیره­ ای از بانک­ های منطقه ­ای می­خواهند در مورد محصولات و خدمات جدید بصورت هفتگی به کارکنان خود آموزش دهند، و همچنین محتوای تبلیغاتی و تغذیه­ (فید) تلویزیونی زنده را در طول ساعات اداری برای مشتریان فراهم کند. بانک با یک مشاور دیجیتال ساینیج برای اسمبل کردن شبکه و عرضه­ آن با محتوا مشورت می­کند. مشاور با بانک کار می­کند تا نقاط اطلاعاتی مربوط به محصول را ایجاد کند، که روی صفحه قبل از ساعات کسب و کار برای آموزش کارمندان ظاهر می­شود. در آغاز روز کاری، شبکه پیکربندی شده است تا صفحه نمایش به دو منطقه تقسیم شود، عرضه­ یکی از آن­ها با محتوای تبلیغاتی سفارشی توسط بانک انجام می­شود، و تنظیم ایستگاه خبری محلی به طرف دیگر.

مثال شماره 3

یک شرکت بزرگ با ستاد ملی و امکانات متعدد ساخت و تولید از راه دور می­خواهد اخبار چند دقیقه­ ای در مورد صنعت، اطلاعات در تعطیلات آینده و رویدادهای حمایتی توسط شرکت و همچنین آدرس هفتگی مدیر عامل شرکت را ارائه دهد. با استفاده از معماری دیجیتال ساینیج با مدیریت مرکزی، مدیر شبکه در دفتر خانگی می­تواند هر یک از این موارد را از قبل برنامه­ ریزی کند، و برنامه­ های سفارشی ­شده را برای هر یک از تسهیلات فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.