صفحه اصلی / میکسر و پاورمیکسر / تنظیمات افکت تاخیری مونو در دایناکورد 3

تنظیمات افکت تاخیری مونو در دایناکورد 3

تنظیمات افکت تاخیری مونو در دایناکورد 3

تنظیمات افکت تاخیری مونو در دایناکورد 3

تنظیم افکت برای مداحی بستگی به نوع میکسر یا آمپلی فایری دارد که در اختیار اپراتور قرار دارد و افکت را باید نسبت به سبک جلسه تنظیم کرد ( مثلا افکت جلسات قرآن با افکت شور مداحی کاملا فرق میکند وهرکدام تنظیم و پارامترهای خودش را دارد ).

افکت استریو یا ( پینگ پونگی ) که اکثر هیئتها استفاده می کنند مزایا و معایب خودش را دارد که خیلی از اپراتورهای صدا با این نوع افکت دست وپنجه نرم می کنند و همچنین مداحان، برای تنظیم بهتر افکت استریو باید چیدن باند و اتصالات طبق اصول باشد و گرنه اون افکتی که مد نظر بود ارائه نمی شود یعنی باید باندها هم استریو نصب شده باشد.
حالا بعضی از جلسات نسبت به امکاناتی که دارند و نامناسب بودن مکان یا نوع سبک جلسه چیدمان باند اصولی انجام نمی شود برای اینجور مکانها نباید افکت استریو تنظیم کرد چون بغیر از اینکه افکت جالب و قابل قبول تنظیم نمی شود احتمال دارد مداح هم نتواند سبک شعرش را با این افکت اجرا کند.
پس چاره کار اینه که افکت مونو با تاخیر زیاد تنظیم شود که شبیه به تاخیرافکت استریو شود.
در میکسر دایناکورد درهرلاین میکروفون دوخط افکت تعبیه شده است بنام fx1 و fx2.
برای افکت مونو ، از لاین مداح fx1را روی شماره 6قرار دهید و fx2 راهم روی 4 قراربدید.
حالا ولوم کشویی سبز رنگ fx1 را روی مثبت۵ قرار دهید (البته نسبت به سبک شعر وگین ورودی لاین میکروفون قابل تغییر است).

وولوم کشویی سبز رنگ fx2 را هم روی صفر قرار دهید.
خب حالا از روی صفحه دیجیتال شماره هر دو افکت را روی 60 قرار دهید.
بعد داخل تنظیملت fx1 شوید و از پارامترهای موجود delay را انتخاب کرده و عدد آن را به 920 تغییر دهید (البته نسبت به سبک شعر و نوع استفاده قابل تغییر است) فیدبک را هم روی 30 تنظیم کنید.

حالا به منوی افکت fx2 بروید و delay آن را روی 465 و فیدبک را هم روی 40 درصد یا 38 درصد قرار دهید.
برای میکروفون دوم یا همان میکروفون ذاکر هم همین تنظیمات است فقط از لاین میکروفون دوم ولوم افکت fx2 را تا شماره 8 یا بیشتر باز کنید.
اگر مداح وسط شور خواندن شروع به ذکر گفتن کرد شما فقط ولوم کشویی سبز رنگ افکت fx1 را کم کنید و ولوم fx2 لاین مداح را زیاد کنید.

روشی که بالا گفته شد افکت استریو را بصورت مونو تنظیم کردیم و اگر بخواهیم فقط افکت مونو با تاخیر زیاد باشد از لاین مداح فقط fx1 راباز میکنیم وfx2 را میبندیم با همان تنظیمات قبلی .

نکته: افکت مونو اگر بیش از اندازه زیاد شود افکت اعمالی بر صدای اصلی غلبه میشود و کیفیت صدای اصلی از بین میرود و باعث شلوغی صدا و نامفهوم بودن صدا میشود سعی کنید به اندازه نرمال هر سبک شعر افکت را تنظیم کنید ومهم واولویت اول صدای اصلی مداح است نه افکت اعمالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.