صفحه اصلی / دی جی DJ / آموزش DJ به زبان ساده

آموزش DJ به زبان ساده

اجرای دیگه

آموزش DJ به زبان ساده

اکنون دی جی های بیشتری نسبت به قبل هستند. بافناوری و ظهور عصر دیجیتال شروع به کار به عنوان DJ /تولید کننده را آسان تر از همیشه شده است. متاسفانه، ممکن است به سادگی دراختیارداشتن آهنگ های داغ، بهترین تکنیک های DJing در جهان، میکس های منحصر به فرد برای پلی کردن در مجموعه خود، و یا دریک وب سایت عالی کافی نباشد. اگر شما می خواهید فرد برجسته ای باشید ، بررسی چگونگی اجرای یک نمایش زنده به یاد ماندنی زمان میبرد تامهارت DJing تان کامل شود – مطالعه ی مستمر برای الهام گرفتن وآشنایی با ایده ها توصیه میشود.

نمایش خود شما

طبق رساله مفتضحی بنام A-Trak’s ازسال گذشته، انتظارات هواداران در دنیایی از تولیدات زرق و برق دار و نمایش های cutting-edge light تغییر کرده است:

قبلا جمعیت زیادی برای دیدن دی جی ها وانجام سفر های مربوط به موسیقی می آمدند اما در حال حاضر آنها انتظارشنیدن آهنگ های خاص دارند، و به علاوه، آنها می خواهند یک نمایش ببینند.

یک دیجی بزرگ یک نمایش دهنده بزرگ است. مخاطبان سال های سال،به تقدیراز دی جی هایی که بهترین نمایش خود را بر روی صحنه اجرا کرده ، و جمعیت را سرگرم کردند ادامه خواهد داد. حقیقت امر این است که شمابه یک تیم بزرگ و میلیون ها دلار برای ایجاد یک تجربه عالی نیازندارید – با کمی خلاقیت (و شاید چند همکار مایل) شما می توانید برخی از قطعه های دلچسب واقعی را به مجموعه خود اضافه کنید، و یک تجربه شگفت انگیز برای طرفداران خود ایجاد کنید. امیدوارم شما هم بهترین لحظات زندگی خود را در حالی سپری کنید که در آن مکان هستید!

(نکته ای مهم برای دی جی ها: یک نمایش بزرگ منحرف کردن اذهان یا تضعیف محتوای موسیقی مجموعه خود نیست بلکه تنها به معنی ارتقاء آنهاست. یک موسیقی باور نکردنی همیشه باید نقطه شروعی برای یک نمایش خوب باشد)

در اینجا چند عنصر برای داشتن عملکرد بهترروی استیج را مد نظرقرار می¬دهیم:

موضوع رفتنتان به روی صحنه چیست؟ شما چه می خواهید عملکرد تان گویای چه چیزی در مورد شما باشد؟ کمی در این مورد ، و آنچه می خواهید ارائه بصری تان روی صحنه به مخاطبان بگوید به تأمل بپردازید.

موضوع عملکرد خود را می توانید مبتنی برزمینه یا محل خاصی انتخاب کنید. موضوع می تواند به یک داستان و یا پیام کلی شما که میخواهید به مجموعه خود انتقال دهید و / یا موسیقی های جدید مربوط باشد. موضوع را می توان مبتنی بر یک شخصیت ، وشاید کسی برروی استیج معرفی میکنید انتخاب کرد. جستجو برای یافتن موضوع در فیلم، کتاب، نمایشنامه و یا حتی کمیک میتواند الهام بخش باشد. هر چیزی به این سمت می رود. فقط اصالت راهمواره به یاد داشته باشید.

اگر این قرار است که اولین نمایشتان باشد ، من موکدهمکاری با یک مدیر خلاق را توصیه میکنم(نگران نباشید، آنها ملزم به داشتن کارت کسب و کار منتسب به این عنوان بر روی آن نیستند). کار با فردی که بصری گرا است، و می تواند به شما کمک کند تابه ایده های خود جان دهید یک تجربه خوب است. لازم است کسی بیرون آن فضا وجودداشته باشد که بخواهد به عنوان بخشی از تیم باشما همکاری کند – چه دانشجوباشد، چه ازطرفداران، یاغریبه ها، دوستان یا خانواده.آنهارا پیدا کنید!

در اینجا برخی از نمونه-نمایشهای بزرگ DJ که دارای مضمون خوبی هستند عبارتند از:

PLASTIKMAN 1.5 زنده

PLASTIKMAN زنده یک نمایش باور نکردنی است که بدنبال ارتباط بین تصاویر، صوتی و تعامل میباشد، و PLASTIKMAN برجسته پشت یک صفحه نمایش بسیار عظیم انجام می¬شد. تصاویر نمایشی توسط معماران بصری بنام Derivative s و همکار معمول ریچی Hawtin، بنام علی دمیرل ایجاد شد.

تجربه هدفون کادت اسپیس
Kid Koala ” تجربه هدفون کادت اسپیس” را خلق کرده که یک عملکرد مبتنی بر آلبوم وداستان گرافیکی کادت اسپیس اومی¬باشد. شخصیت اصلی داستان یک کادت اسپیس ماجراجواست. موضوع داستان رابطه بین تکنولوژی و انزواست ، و درعین حال خانواده را تقدیس می¬کند. نمایش در یک محیط بزرگ دارای قابلیت باد شدن و”فضای پوسته ی محافظ”صورت گرفت. حضار با استفاده از هدفون های بی سیم به موسیقی گوش دادند؛ تنها صدای محیط از یک سفینه فضایی در هوای آزادپخش میشد. تصاویری شامل کلوزآپ دستهای کیدکوالا(بچه کوالا) درصفحه گردونه و تصاویر متحرکی از داستان گرافیکی پخش شد.

Contakt

و Traktor ، Contaktرا تولید کردند ؛یعنی یک سری از وقایعی که درجستجوی ،تعیین هویت اتصال، و امنیت هستند. حضار و نوازندگان (از جمله ریچی Hawtin، ماجده، تروی پیرس، مارک Houle، Gaiser و Heartthrob از طریق تعامل با Cube ، دستگاه LED سفارشی ساخته شده است که انواع فن آوری هااستفاده کرده بود گرد هم آمده بودند. علی دمیرل برای ارائه تصاویربالبداهه در کنار خدمه Minus.کارمیکرد.

چیزی بسازید

آیا شما یک شخص آماده بخدمت هستید؟ آیا چیزی هست که شما به عنوان یک پروژه آخر هفته بسازید و بر روی صحنه بزرگ، و یا سرگرم کننده بنظررسد؟ آیا می توانید یک میز منحصر به فرد برای لوازم خود ایجاد کنید ، یا چند فقره ازضمائم یک سفینه فضایی را؟ از تماشای تولیدات بابودجه عظیم و فکر بکر وناگهانی الهام بگیرید، و ببینید چیزی هست که شما قادر به تقلید از آن بوده و برای نشان دادن خود چیزی بسازید.

(از سمت چپ) غرفه هرمی شرم آور پانک دفت در طول برنامه زنده 2007، غرفه آتشین دی جی من Dancetronaut

این روز ها تقریبا هر نمایش بزرگی شامل تصاویری است. شما می توانید ازبرنامه های نرم افزاری برای اجرای تصاویری خود ، و یا همکاری با دیگران برای جنبه های بصری استفاده کنید. تصاویری مطابق با موضوع مجموعه خود داشته، و آنها را بخش مهمی از نمایش خودکنید. تصاویر می توانند بسیار ساده باشندو لازم نیست هزینه برباشندتا موثر واقع شوند.

به عنوان نقطه شروع، در اینجا چند ایده درمورد اینکه چگونه می توانیداز تصاویردرنمایش خود استفاده کنید ذکرمیکنیم:

با یک VJ همکاری کنید:وی جی ها ممکن است تصاویری خاص خود ازقبل داشته باشند، و یا ممکن است شمارا وادارسازند تصاویر خاصی به آنها ارائه دهید. به احتمال زیاد، آنها گزینه مخلوط کردن تصاویر زنده ، و یا بازی با حلقه های از پیش ساخته شده رابه شما پیش نهاد کنند. نقاط آنلاین زیادی وجودداردکه در آن شما می توانید تصاویری با کیفیت خوب، از جمله چشم انداز DVJ ، VJ Hive و تصاویر منبع خریداری کنید.
از نرم افزار برای ویدیویی کردن DJing استفاده کنید. نرم افزار ترکیبی محبوب DJ / VJ شامل SERATOویدئو و دی جی مجازی میشود. سیستم های ویدئویی اختصاص داده شده عبارتند از GrandVJ، Resolume 4 و Modul8 (تدوینگر: به تماشای وبلاگ DJTT در ماه آینده میپردازد تا یک مقاله درمورد شروع کار VJing با کنترلگرارائه دهد)
میکسر ویدئویی سخت افزاری اجاره کرده و منابع بصری (دوربین، ژنراتور ویدئو، و غیره) را ترکیب کنید، همچون: Roland V-4EX.
کسی پیدا کنید که می تواند تصاویر سفارشی برای نمایش ایجاد کند. اگر بودجه کافی دارید، با یک آموزشگاه هنری تماس بگیرید تا ببینید که آیا دانش آموزانی هستند که این فرصت را غنیمت بدارند یا خیر.

تجهیزات DJ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.