صفحه اصلی / ویدئو وال / ویدئو وال ها و انواع آنها

ویدئو وال ها و انواع آنها

ویدئو وال ها و انواع آنها

ویدئو وال ها و انواع آنها

ویدئو وال(video wall)

ویدئو وال،تلویزیون شهری،نمایشگر های تصویری دیواری و یا نمایشگر شهری لغاتی است رایج که همگی اشاره بر نمایشگر های بزرگی دارند که از چندین پنل نمایشگر با اندازه های یکسان به هم پیوسته تشکیل شده اند.در واقع این تلوزیون های کوچک مکعبی شکل به صورت ماتریسی و شبکه وار به هم متصل می شود تا یک تلوزیون غول پیکر را بسازند.

انواع ویدئو وال

ویدئو وال ها بر اساس نوع تکنولوژی که در ارائه تصویر نمایش می دهند به ۳ دسته کلی تقسیم می شوند :

1- پلاسما یا LCD پنل

2- LED پنل

3- نمایش گر های Rear projectioan display

اجزای تشکیل دهنده ویدئو وال ها

هر ویدئو وال از ۳ قسمت تشکیل شده است:

1-پنل های کوچک مکعبی شکل پخش تصاویر

2-پروسسور (بخش سخت افزاری)

3-نرم افزار

نحوه کارکرد ویدئووال و تلوزیون شهری

روال کلی کار به این صورت است که ابتدا ورودی های مختلف مورد نیاز را به دستگاه پرسسور متصل کرده و از طریق نرم افزاری که بر روی یک PC یا لپتاپ نصب شده است تصاویر دلخواه را بر روی تلوزیون ها پخش می کنیم.

ورودی ها می تواند تصاویر زنده ای باشد که توسط دوربین در همان لحظه گرفته می شود و یا تصاویر از قبل ضبط شده همچون یک کلیپ باشد.شما می توانید چند ورودی مختلف داشته باشین تا تصاویر هر ورودی را بر روی هر تعداد تلوزیزیون دلخواه پخش کنید.ورودی ها می توانند از فرمت های مختلف صوتی و تصویری همچون RGB, Composite, Component, VGA, Firewire, HDMI, DVI باشند.

با استفاده از نرم افزار ویدئو وال شما امکان مدیریت تصاویر بر روی نمایشگر خود را دارید.به عنوان مثال می توانید تصاویر گرفته شده توسط دوربین را بر روی ۴ پنل تلوزیون و تصاویر مرتبط با کلیپ از قبل تهیه شده را در دیگر پنل ها نمایش دهید.فرمت تصاویر ضبط شده جهت پخش نیز می تواند AVI و MP4 و DVIX و VCD/DVD و MOV و DAT و MKV باشد.

پنل های پخش تصویر نیز با کابل های شبکه به صورت سری وار به هم متصل می شوند.

کدام نوع تلویزیون شهری در مراسم ها و جشن ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؟

هر کدام از انواع ویدئو وال ها کاربرد مخصوص به خود را دارند.به عنوان مثال جهت استفاده در مراکز کنترل ترافیک بیشتر از ویدئووال های با تکنولوژی ال سی دی استفاده می کنند.اما جهت استفاده مراسم ها و جشن ها به طور معمول از ویدئو وال های با تکنولوژی LED ( ال ای دی وال ها) استفاده می کنند.

ال ای دی وال(LEDwall) یا (LCD wall)؟

در محیط های بیرونی ممولا از ال ای دی وال ها استفاده می کنند چرا که تصویر واضح تری را نمایش می دهد.یکی دیگر از برتری های ال ای دی وال ها نبود درز های بین هر پنل است که در ال سی دی وال ها این مشکل وجود دارد.در واقع زمانی که یک نمایشگر بزرگ ال سی دی را از دور مشاهده می کنید کاملا پنل های به هم متصل شده را می توانید ببینید اما در نمایشگر ال ای دی وال شما یک تلویزیون بزرگ یکپارچه را مشاهده می کنید.این ویژگی برای مراسم هایی که قصد پخش تصویر واحد در یک نمایشگر بزرگ را دارند مفید تر می باشد.

کاربرد های اجاره تلویزیون شهری:

ورزشگاه ها

مرکز کنترل شهری

فرودگاه ها

مکان های عمومی بزرگ

جشن های بزرگ

کنسرت ها

سالن های ویدئو کنفرانس

حفاظت فیزیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.