صفحه اصلی / ویدئو وال / ویدئو مپینگ چیست؟

ویدئو مپینگ چیست؟

ویدئو مپینگ

ویدئو مپینگ چیست؟

ویدئو مپینگ یا پروجکشن مپینگ ترکیبی از نور و تصویر همراه با صدا و موسیقی است که به واسطه آن می توان احجام و سطوح نا متعارف را به سطوح نمایشی ویدئویی تبدیل کرد و با ارائه تصاویر و طرحهای سه بعدی بر روی سطوح هماهنگ با موسیقی مناسب تصاویر نمایشی متفاوتی عرضه کرد .

این سطوح می توانند سطوح پیچیده ی صنعتی ، دکورهای نمایشی و یا نمای ساختمانها باشند. در این تکنیک تصاویر دو یا سه بعدی مجازی توسط نرم افزارها و سخت افزارهایی بر روی این سطوح بصورت واقعی نقش می بندد و نرم افزار با کنترل پروژکتور می تواند تصاویر را با دقت بالا با سطوح حجم هماهنگ و پخش نماید . این تکنیک توسط هنرمندان جهت ایجاد عمق و توهمات نوری/حرکتی جهت جذب مخاطب ویا معرفی برند خاص و یا محصولات آن استفاده می شود.

ویژگی این تکنیک این است که به طور خاص برای یک سطح ساختمانی مشخص طراحی و برنامه ریزی می شود و تصاویر سه بعدی با طرح داستانی مشخصی ساخته می شوند و هماهنگ با نور و صدا و موسیقی در مدت زمانی کوتاه و مختصر به تولید یک اثر هنری منجر می گردد .

تاثیر حسی آن نیز بدین جهت بیشتر است که با این تکنیک از نظر صوتی و تصویری فضایی متفاوت برای مخاطب ایجاد می شود و از همین رو در نمونه های خارجی آن که تاکنون در آلمان و انگلستان اجرا شده است بیشتر تاکید بر موسیقی است و تجربه این تکنیک برای موضوعات ارزشی همچون انقلاب اسلامی و شهدای ترور اهمیت دارد و می تواند آغازی برای کارهای جدی تر باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.