صفحه اصلی / میکسر و پاورمیکسر / مقایسه میکسر آنالوگ و میکسر دیجیتال

مقایسه میکسر آنالوگ و میکسر دیجیتال

مقایسه میکسر آنالوگ و میکسر دیجیتال

عصر حاضر عصر دیجیتال است . مزایای تولید موسیقی و ادیت در فضای دیجیتال کاملا شناخته شده است .
تراک های مجازی ، ادیت غیر مخرب و افکتور دیجیتال داخلی ، ایستگاههای کاری استودیو دیجیتال را بسیار کار آمد کرده است . اما درباره میکس چطور ؟ میکس دیجیتال چیست ؟ آیا میکس دیجیتال هم مزایای ضبط و ادیت دیجیتال را در مقایسه با آنالوگ دارد؟ یک میکسر دیجیتال چگونه کار میکند؟ میکس کردن آیا صرفا بالا و پایین کردن چند فیدر است؟ آیا میسکر دیجیتال از میکسر آنالوگ بهتر است ؟ کدام مزایای میکسر های دیجیتال است که آن را جهت استفاده در کاربری های مختلف از جمله ضبط موزیک ، صدا گذاری و پخش تمایز داده است ؟

نمای کلی میکسر دیجیتال در مقایسه با میکسر آنالوگ :

١ـ انعطاف پذیری در پیکر بندی در مقابل مسیرهای ثابت و غیر قابل تغییر

تمام جک های ورودی و خروجی و  ورودی ها و خروجی ها در میکسر آنالوگ ثابت می باشند و این یعنی یک بار مسیر طراحی شده و پس از اتمام مونتاژ دیگر هیچ چیز قابل تغییر نیست . اما در میکسر های دیجیتال صدا وقتی وارد میکسر می شود می تواند آزادانه به هر قسمت از میکسر حرکت کرده و در صورت نیاز افکت به آن اضافه شود و مسیر آن متناسب با نیاز و کاریری شما برنامه ریزی شود . به عنوان مثال هر  ورودی می تواند به هر کدام از کانال ها و تمام آنها هدایت شود . در یک میکسر دیجیتال مسیرهای مختلف برای حرکت یک سیگنال قابل تعریف بوده همانگونه که در خروجی های متفاوت می توان سیگنال را مسیر دهی و ارسال کرد .

 ابعاد و قیمت  :

از آنجا که برنامه ریزی و پیکربندی و کنترل یک میکسر دیجیتال خیلی حالت پذیر می باشد این میکسر ها میتوانند به صورت خیلی کوچک و جمع و جور متناسب با ابعاد و شکل استودیو طراحی شوند . به عنوان مثال یک میکسر آنالوگ 96 کانال صدا ، خیلی عریض و بزرگ خواهد بود و پهنای میکسر در حدود ۴ متر یا بیشتر فضا اشغال میکند و گاهی تا هزاران کیلو  وزن خواهد داشت . ولی از آنجا که در میکسر های دیجیتال امکانات کنترلی انعطاف پذیر هستند میتوانید کنترل ٩۶ کانال را در ابعاد بسیار کوچک تر میکسر انجام دهید حتی به گونه ای که میکسر قابل حمل باشد .
انعطاف پذیری در طراحی میکسر های دیجیتال باعث شده تا اغلب با هزینه بسیار پایین تری ساخته شده و در تعداد مساوی کانال قیمت تمام شده بسیار پایین تر خواهد بود .

٢ـ افکتور های دیجیتال داخلی

از انجا که صدا در میکسر های دیجیتال وارد فضای دیجیتال میشود اضافه کردن یک افکتور دیجیتال داخلی با قیمت مناسب و کیفیت بالا داخل میکسر آسان خواهد بود و از آنجا که این پردازش درون خود میکسر انجام میشود دیگر نگران افت صدا در مسیر کابل های طولانی ، پچ کردن های خارجی و تبدیل فرمت صدا از آنالوگ به دیجیتال و بالعکس در میکسر های آنالوگ نخواهید بود.

٣ـ امکان فراخوانی تمام تنظیمات

یکی از بزرگترین مزایای میکسر های دیجیتال این است که تمام تنظیمات میکسر حتی افکت ها قابل ذخیره و نگهداری در یک حافظه داخلی می باشد تا هر زمان که نیاز کاربر باشد آن را فراخوانی کند . این امکان اجازه می دهد شما در هنگام کار با یک پروژه بتوانید تمام تنظیمات را مطابق زمانی که میکسر را ترک کردید فراخوانی کرده و کار را ادامه دهید.
حافظه میکسر مزایای زیادی دارد  . به عنوان مثال ، شما می توانید تنظیمات دامنه و اکولایزر یک گوینده را مطابق برداشت های قبلی فراخوانی کنید تا یکنواختی در ضبط های مختلف یک گوینده رعایت شود . سرعت فراخوانی اجازه خواهد داد تا شما پس از اتمام یک میکس آن را ذخیره کرده و با تنظیماتی کاملا متفاوت میکس را تکرار کرده و تفاوت آنها را به سرعت با یکدیگر مقایسه کنید . این امکان مطمئنا کیفیت ضبط شما را بهتر خواهد کرد .

۴ ـ اتصال مستقیم ضبط صوت های دیجیتال یا   DATS

دردنیای امروز ضبط موسیقی ، اکثر تجهیزات ضبط مولتی تراک و استریو دیجیتال می باشند و لذا وقتی شما در یک میکسر دیجیتال ، سیگنال ضبط شده موسیقی را پردازش و ترکیب می کنید نیاز دارید با دستگاه مولتی تراک دیجیتال و همچنین ضبط صوت استریوی دیجیتال جهت ضبط میکس نهایی ارتباط دیجیتال داشته باشید. این امکان در میز های آنالوگ وجود ندارد ( ورودی و خروجی دیجیتال ) شما را از نویز ذاتی مبدل های آنالوگ به دیجیتال دور میکند . لذا کیفیت سیگنال موسیقی باز هم بهتر خواهد شد .

معرفی یک میکسر و باس های آن

در واقع میکسر صدا یک دستگاه ساده است . چندین صدا را از ورودی های مختلف گرفته ، آنها را به خروجی های متفاوت ارسال می کند . در طول این فرایند ، میکسر می تواند سیگنالهای صدا را با هم ترکیب کرده ، دامنه آنها را تغییر داده و گاهی اوقات حتی با استفاده از  پردازشگرها صدا را تغییر دهد .
اساسی ترین تنظیمات هر خط صدا ، کانال نامیده می شود . یک کانال شامل تنظیمات کنترلی صدا جهت ارسال یک خط به مسیرهای متفاوت و تغییرات دامنه و پردازش صدا می باشد . مسیرهای صدایی را که در داخل میکسر هدایت شده را باس می نامند . یک باس مسیری است که از طریق بیشتر از یک خط صدا به آن دسترسی وجود داشته باشد و می تواند به یک یا چندین مقصد هدایت شود . گاهی اوقات ٢ باس ترکیب شده و به عنوان یک باس استریو به ٢ خروجی برای مصارف استریو ارسال می شود .

انواع باس ها و مصارف آن

در میکسر های آنالوگ هر مسیر در میکسر می بایست سیم کشی شده و با سیم منتقل شود . راه های گوناگون متفاوتی جهت سیم بندی این باس ها وجود دارد .

باس اصلی استریو

این باس جهت خروجی اصل میکس استفاده می شود و اغلب به یک ضبط صوت ٢ تراک یا ورودی های آنالوگ یک DAT متصل می شود . فیدر اصلی میکسر برای تنظیم دامنه ارسال به این باس اصلی (Master Bus) استفاده می شود .

باس های مونیتور کردن صدا

این باس ها که می تواند استریو باشد جهت گوشی صدا بردار یا مجری استفاده شده و یا به بلندگو ها و گوشی ها در اتاق فرمان متصل می شود .

باس های گروه یا ضبط

این باس ها به روش سنتی برای اتصال به ضبط صوت ها استفاده می شود . لذا معمولا به صورت ٢ تایی ( استریو ) استفاده شده و در روی میکسر با کلید های روشن و خاموش در دسترس کاربر می باشند . معمولا برای این باس ها کنترل یا ولوم دامنه وجود ندارد و دامنه آنها همان دامنه باس اصلی است . تنظیم بالانس صدای ارسالی به هر زوج با ولوم تنظیم PAN انجام می شود . از آنجایی که تنظیم مشخصی برای کنترل دامنه این باس ها وجود ندارد کاربری آنها محدود است .

باس های خروجی اضافه یا   AUX

باس های  AUX که معمولا مونو یا استریو می باشند با استفاده از یک ولوم کوچک کنترل دامنه در دسترس می باشند . باس های AUX برای یک خروجی مشخص ارسال شده و برای مونیتور کردن صدا با هدفون یا بلندگو  یا ارسال سیگنال صدا به افکتور های خارجی استفاده می شود .

باس های AUX انعطاف پذیرتر از باس های ضبط هستند چرا که کنترل تنظیم دامنه دارند . همچنین گاهی اوقات سوئیچی دارند که دامنه آنها را به دامنه خروجی خط  وابسته می کند . این سوئیچ صدای خط را یا قبل از فیدر به باس AUX ارسال می کند یا بعد از فیدر  که در حالت  PREسیگنال مستقل از  دامنه اصلی خط  می باشد .

با استفاده از حالت PRE یا قبل از فیدر ترکیب خروجی باس AUX می تواند برای هدفون یا ارسال مونیتورینگ استفاده شود چرا که دامنه خروجی برای هر خط مستقل از دامنه خروجی اصلی بوده که برای هر خط توسط فیدر آن مشخص و تنظیم شده است. در حالت POST ( یا بعد از فیدر ) دامنه ارسالی به باس AUX از دامنه خروجی خط پیروی می کند که اغلب برای ارسال صدا به افکتور خارجی استفاده می شود .

۵ ـ انعطاف پذیری باس های میکسر های دیجیتال

تمام باس ها و کانال ها در یک میکسر آنالوگ ثابت بوده و مسیر های سیم بندی شده دارند . به این منظور بعضی میکسر های آنالوگ جهت کاربری تولید و میکس و بعضی هم جهت پخش زنده طراحی شده اند .
اکثر تفاوت های این میکسرها به نحوه طراحی باس ها و استفاده از آنها بستگی دارد .
بعضی از میکسر های دیجیتال دارای باس های با انعطاف پذیری بسیار خوبی در مقابل باس های میکسر های آنالوگ هستند . در عمل گاهی اوقات این باس های منعطف ( Flex Busses )  نامیده می شوند . این باس های انعطاف پذیر تمام امکانات باس های آنالوگ را دارا می باشند . آنها امکاناتی از قبیل ولوم تنظیم دامنه ارسالی و کلیدهای PRE  و POST  (حتی در جاهای مختلف میکسر ) را دارا می باشند . همچنین خروجی این باس ها به مقاصد مختلف می توانند ارسال شوند .
به این منظور یک میکسر با باس های انعطاف پذیر می تواند جهت کاربری که در نظر است پیکر بندی شده و استفاده شود . آنها می توانند جهت ارسال صدا به افکتور های داخلی و خارجی ، ضبط های آنالوگ یا دیجیتال ، تقویت کننده های هدفون ، بلندگو های استودیو یا اتاق فرمان استفاده شوند و همچنین به باس های دیگر ارسال شده و به عنوان یک ماتریس باس ها جهت یک کار زنده استفاده شوند . این نوع ساختمان باس های انعطاف پذیر یکی از بهترین مثال هایی است که نشان می دهد میکسر های دیجیتال می توانند بسیار قوی تر و مناسب تر از میکسر های آنالوگ باشند .

یک میسکر ، صداهایی را که از ورودی ها دریافت می کند مخلوط کرده و به خروجی ها ارسال می کند .

ورودی ها و منابع آن

منابع با خروجی دامنه کم (Low Level) نیاز به ورودی های دامنه کم یا میکروفن دارند . ورودی های دامنه کم   (Low level)  معمولا عبارتند از :

میکروفن ها دارای استاندارد خاص در استودیو می باشند . اغلب آنها جک های بالانس XLR داشته و به ورودی های میکروفن نیاز دارند . بعضی نیز به تغذیه فانتوم نیاز دارند که مستقیمآ میکسر از طریق کابل میکروفن تامین می کند .

گیتار ها نیز به ورودی های Low Level نیاز دارند . منابع با خروجی Line یا High Level  به ورودی های میکسر با امکان دامنه پذیرش بالا نیاز دارند از قبیل  :

تجهیزات الکترونیکی و سینتی سایزر ها

ماشین های ضبط صدای ریل

خروجی افکت پروسسور ها

در دنیای امروز اکثر استودیو ها از تعداد زیادی از هر دوی ورودی میکروفن ها و Line نیاز دارند . برای مصارف Line یا زنده به تعداد بیشتری ورودی میکروفن نیاز است .

خروجی ها و مقصد آنها

صدای خارج شده از میکسر می تواند بسته به نوع کاربری به مقاصد مختلف ارسال شود اغلب همیشه این خروجی ها با دامنه خط  یا Line Level   می باشند . نوعآ مقاصد خروجی عبارتند از  :

دستگاه ضبط صوت ریل از طریق خروجی اصلی

دستگاه ضبط صوت مولتی تراک از طریق خروجی های ضیط

دستگاه افکتور خارجی از طریق خروجی  AUX

آمپلی فایر های صدای Surround یا کدر های مربوطه از طریق انواع خروجی

تقویت کننده های هدفون از طریق خروجی   AUX

بلندگو های صحنه یا (استیج )   Stage

بلندگو های استودیو

انواع بلندگو و آمپلی فایرهای آنها

این خروجی ها معمولا RCA ، جک های گوشی 4/1 اینچ یا جک های XLR می باشند .

ورودی و خروجی ها  :

تفاوت های دیجیتال

در میکسر آنالوگ تمام مسیر ها از ورودی ها و خروجی های کانال ها سیم بندی شده و قابل تغییر نیستند باس AUX فقط به خروجیSend AUX   میرود . اما اگر نیاز به خروجی های هدفون ‍Pre Fader اضافه داشته باشید و یا بخواهید میکس سوراند انجام دهید و یا خروجی های بیشتری به ضیط مولتی تراک متصل کنید چگونه این کار قابل انجام است ؟

در اغلب میسکر های دیجیتال ، مسیر دهی سیگنال بسیار انعطاف پذیر است این انعطاف پذیری شامل ورودی ها به کانال ها و از کانال ها به باس ها و باس ها به خروجی ها می شود . به عنوان مثال ، در بعضی میکسر های دیجیتال هر کدام از ورودی های فیزیکی میکسر می تواند به هر کدام از تراک ها یا کانال ها نسبت داده شود . این امکان اجازه می دهد یک صدا به یک کانال بدون اکولایزر یا فشرده ساز جهت پردازش ارسال شود و همزمان به کانال دیگری با اکولایزر ، فشرده ساز و تاخیر فرستاده شود تا بتوان همزمان هر ٢ خروجی را ضبط کرده و با هم مقایسه کرد .

در میکسر های دیجیتال دارای ساختمان باس های انعطاف پذیر ، می توان صدا را بسته به نوع نیاز در زمان مشخص به هر کدام از باس ها ارسال کرد . خروجی های اکثر میکسر های دیجیتال نیز تمامآ انعطاف پذیر می باشند . به عنوان مثال ، یک باس می تواند برای یک نوع کاربری به خروجی هدفون و یا به خروجی بلندگو ارسال شود و سپس به عنوان باس ضبط به خروجی های قابل برنامه ریزی جهت ارسال به یک ضبط مولتی ترک دیجیتال ( Modular  Digital  Multitrack    MDM ) فرستاده شود . همچنین یک باس می تواند جهت اعمال افکت به دستگاه پروسسور خارجی و یا حتی برای میکس صدای سوراند ارسال شود.  مسیر دهی در میکسر دیجیتال ثابت نیست و بسته به نوع نیاز و کاربری قابل تغییر است .

ارتباط با دنیای دیجیتال از طریق خروجی های دیجیتال

بدیهی است تمام ورودی ها و خروجی های یک میکسر آنالوگ با فرمت آنالوگ بوده و اتصال آن به تجهیزات ضبط دیجیتال از جمله افکتور های دیجیتال ، ضبط کننده های دیجیتال یا دک های ضبط میکس نهایی دیجیتال مانند DAT به راحتی انجام نمی شود .

میکسر های دیجیتال علاوه بر ورودی ها و خروجی های آنالوگ تعدادی ورودی و خروجی دیجیتال استریو جهت ارسال به پردازش گر های دیجیتال ، DAT و … دارند . در استودیو های امروزی میکس های زیادی انجام شده و خروجی روی یک ضبط صوت دیجیتال مانند DAT ضبط می شود که این توسط یک میکسر دیجیتال با خروجی دیجیتال ٢۴ بیت قابل انجام است  . مسیر دهی دیجیتال به ضبط صوت های مولتی تراک  MDM از طریق اکثر میز های دیجیتال قابل انجام است . این امکان به دلیل حذف کابل های طولانی پچ پنل ها و مبدل های آنالوگ به دیجیتال A/D  و دیجیتال به آنالوگ D/A باعث ارتقاء کیفیت سیگنال و انعطاف پذیری خواهد شد .

مسیر دهی سیگنال به تجهیزات دیجیتال از میکسر های دیجیتال آسان بوده و کیفیت صدای شما را در بالاترین حد نگاه خواهد داشت .

افکتور دیجیتال داخلی  :

بخش عمده ای از مخلوط کردن صدا برای هر کاربردی اضافه کردن افکت می باشد . در میسکر دیجیتال تمام این افکت ها می تواند دیجیتال بوده و داخل میکسر به صدا اضافه شود این کار باعث افزایش کیفیت صدا می شود چرا که استفاده از افکتور ها و پچ پنل های آنالوگ نخواهد شد .

قدرت پردازش داخلی یک میکسر دیجیتال ممکن است بر حسب مورد استفاده تغییر داده شود . به عنوان مثال برای یک کنسرت زنده ممکن است یک آنالیزور لحظه ای  Real Time داشته باشید یا وقتی که برای اولین بار صدا را داخل استودیو پخش می کنید. زمانی که در ضبط  صدای گیتار می باشید ممکن است با استفاده از آمپلی فایر گیتار و بلندگو به آسانی صدای مورد نیاز خود را فراهم کنید بدون اینکه تاثیری روی میکروفن های دیگر گذاشته و نیازی به بلندگو های استودیویی باشد . برای مراسم پخش موسیقی زنده ممکن است نیاز باشد ٢٠ تا ٣٠ فشرده ساز در مسیر میکروفن ها قرار دهید تا دامنه سیگنال ها را کنترل کنید. زمانی که در حال میکس یک پروژه موسیقی هستید ممکن است از آرایش بلندگو ها جهت گوش کردن به میکس استفاده کنید پس ممکن است افکت های میکس را در وضعیت Mastering قرار دهید تا با استفاده از فشرده ساز و گسترده ساز های     Expander ) ) چند باند میکس نهایی را روی CD یا DAT ضبط نهایی کنید.  تمام این امکانات روی میکسر های دیجیتال قابل انجام است . راحتی و قدرت افکتور دیجیتال داخلی مشخص کننده کیفیت موسیقی خواهد بود .

اطلاعات به موقع و دسترسی سریع  :

در میکسر های دیجیتال ، صدا به صورت دیجیتال است . از این رو بسیار آسان است تا صدا به صورت های مختلف نمایش داده شود در صورتی که در میکسر های آنالوگ اینگونه نیست . به عنوان مثال ، تاثیر تمام پارامتر های قابل تنظیم روی یک اکولایزر به صورت گرافیکی قابل نمایش است . این امکان به شما اجازه می دهد فیدبکی سریع از آنچه روی تنظیمات انجام می دهید ، مشاهده کرده و در خصوص پردازش سیگنال تصمیم گیری کنید . همچنین قادر هستید در یک صفحه نمایش تمامی تنظیمات و دامنه ارسالی به باس های مختلف را مشاهده کنید و یا موقعیت فیدر ها را تشخیص دهید این نوع نمایش بسیار سریع تر است از نگاه به مجموعه ای از کلید ها و ولوم ها و دقت کردن به اینکه تنظیمات در چه حالتی قرار دارد .

کنترل صدا روی میکسر های دیجیتال بسیار سریع تر است به عنوان مثال فرض کنید یک میکسر ٩۴ کانال آنالوگ دارید و می خواهید دامنه سیگنال ارسالی به یک باس مشخص از کانال ٢ را تغییر دهید برای انجام این کار عملا شما باید از روی صندلی خود بلند شده ( چون همچنین میکسری حدود ۴ متر طول دارد .) قدمی برداشته و ولوم مربوطه را جهت باس مورد نظر تغییر دهید.  تمامی این مدت شما مکان مناسب جهت شنیدن درست سیگنال از بلندگو ها را ترک کردید و واقعا نمی توانید در مکانی درست تغییرات اعمال شده را درست بشنوید .

در یک میکسر صدای دیجیتال ، شما برای ارسال صدا به یک باس با فشار دادن کلید می توانید این کار را انجام دهید . تمام پارامتر ها برای یک کانال یا باس دقیقا جلوی شما قرار داشته و به سرعت قابل دسترسی است و شما به راحتی می توانید در جای خود و در موقعیتی درست جهت شنیدن تغییرات مورد نظر را انجام دهید .

میکسر های دیجیتال میکس کردن را آسان می کنند .

داشتن حافظه : نگهداری پارامتر ها، تنظیمات مسیر ها و دامنه ها

هر بیشتر در خصوص میکسر های دیجیتال بدانید خواهید دید چگونه آنها دارای قدرت و انعطاف پذیری زیادی هستند . بعضی از میکسر های دیجیتال امکاناتی دارند که مخصوصآ جهت کمک به تغییر برنامه ریزی متناسب با نوع استفاده و کاربری و یا بازگشت به آخرین تنظیمات میکسر برای یک پروژه خاص طراحی شده اند و کمک می کنند شما میکسر خود را مدیریت کنید . این امکانات و مزایا تمامآ مخصوص میکسر های دیجیتال بوده و در میکسر های آنالوگ قابل دسترسی نیستند.

آرشیو  :

یک میکسر دیجیتال در هر کانال پردازشگر های متفاوتی از جمله اکو لایزر های دیجیتال چند باند یا پردازشگر های دامنه می تواند داشته باشد . برای افزایش سرعت انجام یک پروژه میکسر دیجیتال ممکن است مجموعه ای آرشیوی از انواع تنظیمات اکولایزر یا محدوده ی دامنه داشته باشد . این تنظیمات آرشیوی در هر پروژه ای قابل استفاده می باشد لذا می توانید اکولایزر مورد نظر و مورد علاقه را ذخیره کنید و به طور مثال در ضبط یک Drum Set به فوریت استفاده نمایید. این تنظیمات از پیش تعیین شده میتوانند شما را در شروع پردازش صداهای مورد نظر کمک کنند .

حافظه نگهداری پارامتر ها  :

این حافظه تصویری از تمام پارامتر های میکسر دیجیتال شما را تهیه و نگهداری می کند و از دامنه ها تا اکوالایزرها و تنظیمات افکتور و همچنین مسیر دهی باس ها و هر چیز دیگری در این حافظه نگهداری می شود این حافظه به شما این اجازه را می دهد که یک میکس را همانند زمانی که کار را ترک کردید مجدد باز سازی و ادامه دهید و لذا می توانید با همان تنظیمات اکولایزر و دامنه صدا گذاری کرده و  Overdub   انجام دهید . مزیت نگهداری حافظه تنظیمات این امکان را به کاربر می دهد که ایده خود در خصوص میکس را نگهداری کند و با ایده ای دیگر نیز میکس را انجام داده و نتیجه را با هم قیاس نماید و محصول بهتر را بر گزیند . این حافظه همچنین اجازه می دهد تا در زمان بسیار کوتاه تنظیمات میکس را جهت یک پخش زنده تغییر داده و اگر نیازی به دامنه متفاوت یا تنظیمات میکروفن و افکتور برای صداهای مختلف نیاز است ، انجام شود . نهایتآ حافظه نگهداری تنظیمات به شما کمک خواهد کرد نتیجه ای بهتر در انجام میکس ، ضبط مولتی تراک ، صدا گذاری و کنسرت های زنده حاصل شود .

تغییر ساختار میز   :

بعضی میکسر های دیجیتال یک امکان خیلی خود و قوی دارند که امکان تغییر ساختار نیز نامیده می شوند . این تغییر کاربردی ٢ مورد استفاده متفاوت دارد .  همانگونه که بیان شد حافظه های نگهدارنده پارامتر های میکسر تنظیمات یک پروژه را نگهداری می کنند ولی امکان تغییر ساختار یک توانمندی کامل تر است و توسط آن پیکر بندی کلی میکسر را در هر لحظه و برای هر پروژه که بخواهید می توانید فراخوانی کنید .

برای مثال شما می توانید یک فرایندی را جهت ضبط Drums تعریف و ذخیره کنید با تنظیم دقیق افکت ها ، اکو لایزر ها و باس ها. همچنین شما می توانید با تعریف یک فرایند به سرعت ساختار میکسر را از حالت ضبط میکسر Mastering و یا یک میکسر صدای پخش زنده تبدیل کنید . تمام اینها با زدن یک کلید قابل انجام است .

این امکان تغییر ساختار توان تغییر پله به پله یا مرحله ای تمام تنظیمات متفاوت را که شما برای هر کاربردی نیاز است تا تنظیم کنید به کاربر می دهد . دراین حالت این ظرفیت وجود دارد که سیستم کمک و راهنمایی و کاربر نیز انجام شود . میکسر ها هیچ زمانی تا این اندازه آسان و انعطاف پذیر نبوده اند .

و البته این توانمندی بازخوانی سریع پیکر بندی های متفاوت در میکسر های آنالوگ وجود ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.