صفحه اصلی / ویدئو وال / طراحی اتاق مانیتورینگ

طراحی اتاق مانیتورینگ

طراحی اتاق مانیتورینگ

طراحی اتاق مانیتورینگ

طراحی اپراتور محور اتاق مانیتورینگ باعث ایجاد سطح جدیدی از بهره‌وری، کیفیت و ایمنی می‌شود.

اپراتورهای اتاق مانیتورینگ در هر روز کاری صدها تصمیم می‌گیرند – تصمیم‌گیری‌هایی که تأثیر زیادی بر بهره‌وری، کیفیت، و ایمنی دارد. هرچقدر، آنها هشیارتر، فعال­تر و هماهنگ­تر باشند، تصمیم‌های بهتری می‌گیرند. برای مدیران کارخانه و اتاق مانیتورینگ، سوال مهم این است که چگونه رفاه اپراتور را ایجاد و آن را در سطحی که بهترین عملکرد آن‌ها را تضمین کند، حفظ کنند. چنین محیط جذابی نه تنها پس از روی کار آمدن اپراتورهای نسل جدید توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرده است بلمه خطاهای انسانی را کاهش و بهره وری سیستم را نیز افزایش می‌دهد. امروزه، راه رسیدن به این هدف طراحی فرم، عملکرد، طرح، گردش کار، روشنایی و آکوستیک (مسائل صوتی) اتاق مانیتورینگ برای ایجاد یک طراحی است که به اپراتورها امکان کاربری بهینه و ماموریت حفاظت – فرآیندهای بحرانی را بدهد. از جمله طرح‌هایی که هم اکنون در دسترس است و – در قالب گزینه‌های  CGMاتاق مانیتورینگ- مورد استفاده قرار دارد.

به اپراتورهای خود قدرت کاربری بهینه و اجرای ایمن فرآیندها و مأموریت­های بحرانی را بدهید

منافع عظیم بهره‌وری حاصل می‌شود

تلفات سالانه در تولید جهانی به دلیل خطای انسانی عظیم هستند، و اغلب آنها می‌توانند در نتیجه طراحی بد اتاق مانیتورینگ یا شرایط نامرغوب محیط کار اپراتور باشد؛ به کار بردن اطلاعات و ارگونومی با استاندارد پایین  به سادگی باعث خستگی اپراتور می‌شود. پس زمان بالا بردن سطح محیط اتاق مانیتورینگ و رساندن آن به سطحی که در آن رفاه اپراتور به عنوان یک فاکتور ضروری برای موفقیت رساندن آن به عملکرد امن، مولد و قابل اعتماد مطرح است، فرارسیده است. چهارمین انقلاب صنعتی و اینترنت اشیاء مقدار رو به رشدی از پردازش داده‌ها ارائه خواهد کرد که باید در لحظه توسط اپراتورهای کمتر اما با تحصیلات عالی در یک محیط کار 24/7 برای دستیابی به عملکرد بدون خطا و بهره وری بالا آنالیز شوند. که این تئوری است. اما این تنها زمانی اتفاقی خواهد افتاد که عوامل انسانی به عنوان مشخصه‌ها و ویژگی‌های فنی توجه زیادی را به خوذ اختصاص دهند. هنگامی که همکاری و تعامل اطلاعات در اولویت باشد، اپراتورها آماده باش و باانگیزه باقی می‌مانند.

CGM افزایش دهنده سلامت و رفاه اپراتور

مراکز عملیات طراحی شده و هر سیستم کنترل به ویترین CGM مجهز شده و انعطاف پذیری برای انطباق با فن آوری های جدید را پیشنهاد می‌کند. مهمتر از همه، عوامل انسانی پایه اساسی‌ گزینه اتاق مانیتورینگ را تشکیل می دهند. اپراتورها شادتر، باانگیزه‌تر، با استرس کمتر و با امنیت بیشتر هستند. نتیجه افزایش بهره وری و زمان از کار افتادگی کمتر است. در همکاری نزدیک با مهندسان منابع انسانی، موسسات تحقیقاتی، کارپردازان سیستم و یکپارچه‌سازهای سیستم، CGM طیف گسترده‌ای از جدیدترین تکنولوژی اتاق‌های کنترل را طراحی کرده است که دارای ارگونومیک قوی و پیشرفته‌ی ایستگاه های کاری و تجهیزات کمکی است. طرح‌های CGM منحصر به فرد، مدولار و از لحاظ فضایی کارآمد هستند. آنها با کار کردن در یک محیط هماهنگ با آخرین تکنولوژی اپراتور را توانمند کرده و برای  اپراتورها در سراسر جهان ایجاد انگیزه می‌کنند.

رفاه اپراتور عامل کلیدی در موفقیت عملیات امن، مولد و قابل اعتماد است

عوامل انسانی

رفتار مردم در محل کار توسط محیط کار، سازمان، عوامل شغلی و ویژگی های فردی آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این امر بر بهداشت و ایمنی تاثیر می‌گذارد. عوامل انسانی مرتبط با درک تعاملات افراد با یکدیگر، امکانات، تجهیزات و سیستم‌ها است. این یافته‌ها در فرایند طراحی ما برای بهینه سازی رفاه انسان، ایمنی و کارایی کلی سیستم به کار رفته است. عوامل انسانی همه چیز در مورد متناسب کردن کار با انسان است.

طراحی اتاق مانیتورینگ برای آینده

اتاق مانیتورینگ مهم‌ترین اتاق در مرکز شما است – جایی که در آن تصمیمات روزانه بر اهداف شرکت تاثیر می‌گذارد و بر دارایی مرکز موثر است. طراحی یکپارچه، منحصر به فرد و ارگونومیک اتاق مانیتورینگ اپراتور را قادر می سازد تا به یک بخش کلیدی از روند CGM طرح بهینه سازی اتاق مانیتورینگ تبدیل شود و منجر به سرمایه گذاری قابل ملاحظه­ای در طراحی با دوام مبلمان HMI براساس داده‌های گسترده ارگونومیک و تن­سنجی (تن سنجی = علمی که با اندازه گیری بدن انسان مرتبط است) می‌شود. همه چیز برای القاء همکاری و کار گروهی مهیا است.

اگر شما نیاز به تعویض و بهینه سازی اتاق مانیتورینگ فعلی خود دارید، تحکیم عملیات و یا ساخت یک اتاق مانیتورینگ جدید CGM راه حل مناسبی برای شما است.

حتی با کمال تعجب فضاهای کوچک به طور کامل استفاده می‌شوند، نتیجه طراحی‌ای از اتاق مانیتورینگ است که باعث بهبود هوشیاری اپراتورها، بازده بیشتر، توسعه همکاری و کاهش هزینه‌های کل می‌شود. علاوه بر این، طرح‌ها می‌توانند در هر صنعت یا خدمتی اعمال شوند. لیست مرجع گسترده است و شامل حمل و نقل، نفت و گاز، تولید برق، معدن، تولید و کنترل فرآیند خدمات پلیس، آتش نشانی و آمبولانس می‌شود.

طرح‌های اتاق مانیتورینگ CGM انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد، وارد کردن CGM در یک پروژه تضمین می‌کند که محیط کار اپراتور برنامه ریزی شده است و به کامل‌ترین صورت تجهیز شده است، اجتناب از بسیاری از مشکلات اغلب همراه با یک اتاق مانیتورینگ جدید است. مطالعه و طراحی مفهومی هر پروژه، درک بصری منحصر به فردی از فرصت های مختلف شما می‌دهد.

اتاق‌های کنترل طراحی شده با CGM افزاینده بهره وری و کاهنده هزینه‌ها

با راه حل‌های منحصر به فرد در طراحی یکپارچه، کاهش هزینه‌های مربوط به معماری و کوتاه شدن زمان کل پروژه امکان‌پذیر است. هزینه‌های پایین‌تر و افزایش انعطاف پذیری در تغییرات آخرین مرحله مزایای بیشتر هستند. به لطف تجربه‌ی صنایع و کشورهای مختلف ، طرح‌های CGM اتاق مانیتورینگ بهره وری و کاهش هزینه کل  را محقق می‌کند.

هر نوع جزئیاتی زمانی که در اتاق مانیتورینگ شما قرار گیرند، محاسبه می‌شوند.

با مسابقه تکنولوژی پیش روی توسعه کارکنان، بسیاری از فن آوری های جدید با کارایی کمتر از حالت بهینه در حال استفاده هستند. در حالی که آموزش و رابط مستقیم با سریع‌ترین حالت ممکن بهبود یافته است، ما معتقدیم که ارزش‌های اجزای کلیدی دیگر دست کم گرفته می‌شود. به عنوان مثال، تمرکز بر ارگونومی محیط کار و بهره وری مبتنی بر نیازهای واقعی و پردازش منطبق بر آینده و تکامل تکنولوژی طرح‌های موفق اتاق مانیتورینگ را ایجاد خواهد کرد که برای ماندن ساخته شده‌اند. طرح‌هایی از جمله نمایشگرهای HMI که موقعیت و بهترین موقعیت برای تعامل مطلوب هر فرد اپراتور با اطلاعاتی که ارائه می‌کند را نشان می‌دهد. عوامل مهم دیگر عبارتند از: طرح داخلی اتاق مانیتورینگ، لوازم کمکی، سیستم‌های روشنایی، جریان هوا و کنترل صوتی. در هر مورد، تمرکز بر روی اپراتورها است، در ابتدا بر حسب ترجیحات شخصی و سپس به عنوان یک گروه مشترک در نظر گرفته شده‌اند. با انجام آخرین دستورالعمل‌های عامل انسانی، طرح‌های CGM اثربخشی اپراتور را بهبود بخشیده و فقط برای تاکید، نسل جدید اپراتورها که چنین توجهی به جزئیات را به عنوان جزء ضروری از محیط کار خود مشاهده می‌کنند را جذب می‌کند.

تماس با CGM در ابتدا از بسیاری اشتباهات رایج در ارتباط با طراحی ارگونومیک مراکز کنترل جلوگیری می‌کند.

گزینه‌های CGM اتاق مانیتورینگ مبتنی بر یک فرآیند تکراری هستند و توجهاتی از کاربران و مدیریت به طراحی نهایی به خود جلب می‌کند. به کار گیری CGM ابتدا باعث اجتناب از بسیاری اشتباهات رایج در ارتباط با طراحی ارگونومیک مراکز کنترل و دیگر تقاضاهای محیط 24/ 7 می‌شود. نه تنها این موضوع در وقت و هزینه صرفه جویی می‌کند، همچنین شما را قادر به استفاده از تجربه گسترده ما در ارائه فرصت تست گزینه های طرح بندی در 3D و یا واقعیت مجازی در مراحل اولیه می‌کند. با مجهز شدن به این بینش، شما برای انتخاب مطمئن‌تر طرح بهینه و طراحی مورد نیاز خود بسیار بهتر تجهیز می‌شوید. یک اتاق مانیتورینگ که به خوبی طراحی شده، اگر جدیدا ساخته شده و یا ارتقاء داده شده باشد یا کلی یا جزئی باشد، اپراتورهای مطمئن‌تر، دقیق‌تر، نظارت با توجه بیشتر، پاسخ سریعتر و منطقی‌تر و بهره وری بالاتر را برای شما تضمین می‌کند. ارزش‌های افزوده بیشتر ابقای کارمندان را بهبود می‌بخشد و علاقه را در حرفه اپراتور گسترش می‌دهد.

کلیدهای بهره وری بالا در محیط های 24/7

■ اتاق مانیتورینگ متمرکز بر اپراتور – نه فن آوری

■ هوشیاری و دقت از طریق عوامل انسانی مناسب / با پشتیبانی ارگونومیک

■ هم‌افزایی با ابزارهای کمکی و راه حل‌های ذخیره

■ مناطق کار منزوی برای نظارت و همکاری متمرکز و موثر

■ محیط تولیدی اطراف که دارای جدیدترین جریان هوا، روشنایی و تحقیقات کنترل صوتی است.

■ تطبیق با پروژه ساده شده و گزینه‌های با دوام و انعطاف پذیر

تمرکز بر هشیاری اپراتور کلید سودآوری است

گزینه‌های 24/7 اتاق مانیتورینگ برای بلند مدت طراحی شده‌اند و برای ماندن ساخته شده‌اند.

محیط اپراتور طراحی شده با تمرکز بر فاکتورهای انسانی می‌تواند خطر بالقوه‌ی خستگی و حواس پرتی را به یک هشیاری و دقت فعال تبدیل کند که در  هر دو شرایط عملکردهای معمول و بحرانی می‌تواند برای هر فرد منحصر به فرد باشد.

اپراتورها ربات‌های ایستا نیستند. آنها انسان‌هایی هستند که در تنوع، تحریک، فعالیت و انتخاب رشد می‌کنند. هر فرد دارای ابعاد متفاوتی دارد و می‌تواند دارای مرکز توجه، خط دید، نقطه نزدیک (در بینایی) ، میدان دید و اولویت‌های وضعی متفاوتی در داخل یک منطقه کار معلوم باشد. چالش ایجاد محیط کاری‌است که در آن هر کسی احساس زنده و فعال بودن، مورد پذیرایی قرار گرفتن، راحتی، برانگیختگی، حرفه ای بودن و جذابیت کند.

توانمند سازی اپراتورها برای بهینه سازی فرآیندها

اقدامات اپراتور تاثیر مستقیم بر آپ تایم(زمان عملکرد مفید سیستم)، خروجی تولید، کیفیت و ایمنی دارد. با این حال، اغلب اپراتورها با فقدان توجه به عوامل انسانی نادیده گرفته می‌شوند. این امر مانع توانایی آن‌ها برای باقیماندن در اوج در پردازش طرح می‌شود و بر تعامل آن‌ها با سیستم کنترل اثر منفی می‌گذارد. گزینه‌های CGM اپراتور، شرایط کار اپراتورها را با ارائه یک میکرو محیط کامل که با نیازهای هر فرد مطابق است بهبود می‌بخشد. این محیط ارگونومیک جذاب به اپراتور کمک می‌کند تا کار بهتر و موثرتری ارائه کند، در نتیجه در دسترس بودن، سودآوری و ایمنی کار را افزایش می‌دهد.

بهینه‌سازی عملکرد انسان در محیط کنترل 24/7

میز اپراتور برای مطابقت با ابعاد فیزیکی و تنظیمات شخصی هر فرد ساخته شده است. با قابل تنظیم کردن ارتفاع میز، گزینه‌های تنظیم صفحه نمایش، تنظیمات نور و صدا، هر محیطی نشان دهنده فرم و عملکرد مناسب و غایی است. برای حفظ هشیاری اپراتورهای در طول یکنواختی و آرامش در شرایط اضطراری طراحی شده و محصولات کمکی به صورت بیومکانیکی بهینه سازی شده است و برای ماندن ساخته شده و برای استفاده بسیار جذاب است.

محل کار بسط یافته‌ی اپراتور (EOW) با ارائه محیط کار ارگونومیک بی نظیر به اضافه‌ی مرور کلی بر صفحه نمایش بزرگ یکپارچه و نزدیک برای تجسم روشن و مختصرو مفید از تجسم مبسوط از سیستم اپراتور را متمرکز نگه می‌دارد . پلت فرم EOW خیلی بیشتر از یک میز اپراتور سنتی است. این شامل همه موارد مورد نیاز برای اجرای آخرین استانداردهای عامل انسانی می‌شود.

هر فرد دارای ابعاد مختلفی است و می‌تواند دارای مرکز توجه، خط دید، نقطه نزدیک (در بینایی) ، میدان دید و اولویت‌های وضعی متفاوتی در داخل یک منطقه کار معلوم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.