صفحه اصلی / ویدئو وال / فواره تاج شیکاگو با نمایشگر ال ای دی

فواره تاج شیکاگو با نمایشگر ال ای دی

فواره تاج شیکاگو با نمایشگر ال ای دی

فواره تاج شیکاگو با نمایشگر ال ای دی

فواره تاج یا آبنمای تاجCrown Fountain یک هنر مجسمه سازی با ویدئو و تصویر در پارک میلنیوم (پارک هزاره) (Millennium Park) در شیکاگو است. طراحی این فواره توسط هنرمند اسپانیایی جیم پلنزا (Jaume Plensa) و اجرای آن توسط معماران کروئک و سکستن (Krueck and Sexton Architects) صورت گرفته است. این فواره در ژوئن سال ۲۰۰۴ در پارک میلنیوم شیکاگو افتتاح شد.

چشمه از سنگ گرانیت و مرمر سیاه و سفید با جریان یک لایه آب با حجم کم در روی سنگهای کف می‌باشد که بازدید کننده گان می‌توانند با پای برهنه در روی آن حرکت کنند و لذت راه رفت در آب را بچشند. این استخر بین یک جفت برج آجری از نوع بلوک شیشه‌ای به صورت مکعب قرار داده شده است. برج‌ها با بلندی ۱۵٫۲ متر و با ال‌ئی‌دی‌ها توانایی پخش فیلم‌ها و نمایش عکس‌ها به صورت دیجیتال با حجم پیکسل کم در درون خود را دارند و از طریق یک نازل در جلو با پخش تصاویر مانند صورت اشخاص و هنرمردان آب را به صورت افقی به جلو پرتاب می‌کند. هزینه ساخت و ساز و طراحی فواره تاج ۱۷ میلیون دلار بوده است

در طراحی دوگانگی، نور، و آب و استفاده از تکنولوژی ویدئویی از آثار قبلی طراح آن Jaume Plensa است. آبنمای تاج یکی از بحث برانگیز تر از همه ویژگی های دیگر پارک بوده و است. حتی قبل از ساخته شدن برخی نگران بودند که اندازه این آبنمای 15 متری ممکن است حس زیباشناختی افراد از پارک هزاره را مخدوش سازد ولی این آبنما به مرور محبوبیت پیدا کرد و اکنون بسیاری از اهالی شیکاگو به آن افتخار می کنند و آن را یکی از جاذبه های مهم شهر خود به شمار می آورند و پس از ساخت و ساز، دوربین های مدار بسته در بالای برج ها و آبنما ها نصب شد که منجر به اعتراض عمومی گردید (و حذف سریع آنها را خواستند) با این حال، چشمه از آغاز تا به امروز از این انتقاد ها و مخالفت ها جان سالم به در برده است، و این محل تجمع صدها نفر از شیکاگو می باشد که یک موضوع محبوب برای عکاسان است. آبنمای تاج یک منطقه عمومی است و بیشتر از نمایش زیبای آب آب بازی را ارائه می دهد و مردم برای فرار از گرمای تابستان، به کودکان اجازه به جست و خیز در آب آبنما را می دهند. این آبنمای زیبا به یکی از اولویت های بازدید از شیکاگو تبدیل شده است.

فواره شیکاگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.