صفحه اصلی / ویدئو وال / دیجیتال ساینج (Digital Signage) چیست ؟

دیجیتال ساینج (Digital Signage) چیست ؟

دیجیتال ساینج (Digital Signage) چیست ؟

دیجیتال ساینیج ( Digital Signage)

عبارت ساینیج (signage) در مفهوم کلی به معنای اطلاع رسانی دیداری و معمولاً از طریق بوردها و تابلوها می باشد. به عبارت دیگر ،کلیه تابلوهای اطلاع رسانی را که دارای پیغام هایی برای بازدیدکنندگان هستند می توان ساینیج (signage) نامید. به این ترتیب، دیجیتال ساینیج “Digital Signage”  عبارت است از یک سیستم ترکیبی متشکل از سخت افزارها و نرم افزارهای تخصصی که امکان نمایش طیف گسترده ای از اطلاعات را با کاربری های متنوع در بستر شبکه فراهم می نماید.
امروزه فناوری دیجیتال ساینیج “Digital Signage” در جهان به عنوان ابزار بسیار نیرومند تبلیغاتی و اطلاع رسانی در اختیار بشر قرار گرفته است.

دیجیتال ساینج  (Digital Signage) چیست ؟

صفحه نمایش دیجیتالی نوعی صفحه نمایش الکتریکی است که اطلاعات ، برنامه‌های تلویزیونی ، منوها، تبلیغات و دیگر پیغام‌ها را می‌توان از این طریق نمایش داد . علائم و نشان‌های دیجیتالی مثل ال‌ئی‌دی (LED) ، ال‌سی‌دی (LCD) ، ویدئو پروژکتور و نمایشگر پلاسما را می‌توان به عنوان صفحه نمایش دیجیتالی در محیطهای خصوصی و عمومی مثل فروشگاههای خرده فروشی ، هتلها ، رستورانها و شرکتها (مثل ساختمان بورس) به کار برد.

دیجیتال ساینج به چگونگی‌ استفاده از دانش و تکنولوژی دیجیتال به منظور فرستادن پیام و نمایش تصویر در مکانهای مختلف به صورت متناوب و برای بازدید عموم یا گروه خاصی‌ از مردم گفته می شود. همچنان که هر روز به محیط اطرافمان می‌‌نگریم ، بیش از روز قبل متوجه حضور دیجیتال ساینج در اطرافمان می‌شویم . پیامهای دیجیتالی ممکن است کاربرد‌های مختلفی‌ مانند آگاه کردن مشتری از محصولی خاص ، سرگرم کردن افراد یا هدایت آنها به منظور گرفتن بهترین تصمیم در خرید مورد نظرشان داشته باشد . تبلیغات دیجیتالی همچنین به منظور بالا بردن کیفیت خرید نیز موثر می باشند.

چرا دیجیتال ساینیج ؟

دیجیتال ساینج آنچه را که فروشندگان امروزه به دنبال آن هستند از جمله : جلب توجه مشتریان خاص و همچنین قابلیت حسابرسی دقیق و تخمین بازگشت سرمایه را برای آنها به سهولت فراهم کرده است . دیجیتال ساینج یک تلویزیون نیست ، بلکه رسانه‌ای جدید و منحصر به فرد است که قابلیتهای یک رسانه عمومی‌ را با ارزشمند‌ترین شیوه های بازاریابی ادغام کرده است. در مکانهایی که افراد مشغول دریافت سرویسی خاص یا جستجو برای یافتن یک محصول می باشند ، نمایشگرهای دیجیتال ساینج می توانند به عنوان گام اولیه و همچنین پیش از تصمیم گیری ، ارتباطات مستقیم و موثری را با مصرف کننده برقرار کنند.

 –     این سیستم، همچون تجارت آنلاین، با استفاده از وب برای دستیابی به اهداف عمومی خود از طریق پیام های جذاب و چند رسانه ای و با کمک صفحه نمایش ها و سیستم های تصویری، آگهی های تبلیغاتی و متن های  اطلاع رسانی را به نمایش می گذارد.

–     به پیام ها اجازه می دهد تا حرکت داشته باشند، نور ساتع کنند، قابلیت ها و توانایی های پنجره نمایش را بسط دهند و اطلاعات بیشتری را به تماشاگران بدهند و بالاخره با مشتریان، تعامل داشته باشند.

–         اهداف اطلاع رسانی را نیز به خوبی تامین می نماید.

–     می تواند به شبکه های نمایشی مستقر در خیابان های پرترافیک و نقاط فروش فرستاده شده و برای پیام رسانی، تبلیغات و سرگرمی استفاده گردد.

–      این نمایشگرها به طور مرکزی مدیریت می شوند و به گونه ای طراحی شده اند تا پیام های به جا و متناسب را به افراد و مخاطبین و در زمان به موقع منتقل نمایند.

 –     تشدید تاثیر پیام ها (از طریق کاربرد ویدئوهای تمام رنگی با حرکات کامل و نیز افزودن صدا)

–     قابلیت به روز رسانی به آسانی (نمایش محتوای جدید و مرتبط با مخاطب)

–     ارائه و نمایش پیام های هدف گذاری شده که قادر به تغییر پیام ها بر اساس ساعات شبانه روز، ایام هفته، موقعیت و مکان بینندگان مورد نظر و … می باشد

–    هزینه و بهای اولیهء پایین تر و مداوم، در مقایسه با دیگر رسانه های تبلیغاتی

  غنی، مرتبط، جالب و جذاب

 – محتویات نمایش، در همان لحظهء تصمیم گیری، قابل ارائه و تحویل می باشد

 – تاثیر شگرفی در عادات خرید مشتریان دارد

–         ارتباط مستمر باعث افزایش فروش و مراجعه بیشتر برای دریافت خدمات خواهد شد.

دیجیتال ساینج به کدام صنعت تعلق دارد ؟

صنعت دیجیتال ساینج در نتیجه همگرایی های حاصله  بین تکنولوژی فناوری اطلاعات ، دستگاهای صفحه نمایش الکترونیکی‌ و صنعت رسانه‌ به وجود آمده است . از لحاظ تکنیکی‌ دیجیتال ساینج بخشی از مدیای خارج از خانه – فضای باز (outdoor-out of Home) به شمار می رود که توسط آمارهای مربوط به موارد ذکر شده فوق ردیابی می شود.

بازار مربوط به دیجیتال ساینج پس از ظهور در دهه ۹۰ میلادی به سرعت شروع به رشد و شکوفایی کرد. بر طبق مطالعات صورت گرفته در زمینه بازاریابی‌ و با توجه به تاثیر فوق‌العاده آن در زمینه ارتباطات که بیش از هر زمان دیگر چشمگیر می باشد ، گسترش این صنعت با سرعتی بیش از پیش در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نیروی محرک رشد سریع صنعت دیجیتال ساینج یکی‌ از نیاز‌های لازم برای انجام ارتباطات بازاریابی و تجاری محسوب می شود. راندمان تاثیرات حاصل از دیجیتال ساینج در مقایسه با رسانه‌های سنتی بسیار بالاتر می باشد . عواملی از قبیل کاهش قیمت در نمایشگرها و سخت افزارها و استانداردهای در حال ظهور و اندازه گیریها ، به رشد میزان پذیرش صنعت دیجیتال ساینج به عنوان یکی‌ از بهترین و موثر‌ترین راههای تبلیغاتی منجر شده است .

  •  انواع محتویات قابل نمایش توسط دیجیتال ساینیج

 – نمایش آنلاین وب سایت مدرسه از روی اینترنت

– نمایش آخرین اخبار انتشار یافته در رسانه های الکترونیکی

– نمایش ساعت و تاریخ روز و اعلام وضعیت آب و هوا

– نمایش تصویر محصولات بوفه مدرسه و تبلیغات آنها

– نمایش فیلم های از قبل ضبط شده با انواع فرمت

– انواع فایل های فلش و پاور پوینت

– روز شمار، خبرخوان و …

مکان های مورد استفاده برای نمایش دیجیتال ساینیج :

– فرودگاهها، متروها، داخل کشتی ها، هواپیماها، قطارها، اتوبوس ها،تاکسی ها و …
–    ایستگاه های اتوبوس
–    پارک ها و مراکز سرگرمی
–    رستوران ها، اغذیه فروشی ها و فست فودها
–    مراکز گردشگری و توریستی
–    شهرداری ها
–    هتل ها
–    موزه ها
–    سینماها و تئاترها
–    نمایشگاه ها
–    بنگاه های املاک
–    خیابان ها و فضاهای بیرون
–    ورزشگاه ها، استادیوم ها، کلوپ ها و باشگاه های بدنسازی
–    بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب پزشکان و دندانپزشکان، داروخانه ها
–    دانشگاه ها ،  موسسات و مراکز آموزشی و مدارس
–    مراکز بزرگ خرید و فروشگاه ها و سوپر مارکت ها
–    کتابخانه ها
–    بانک ها و موسسات مالی و صرافی ها
–    زندان ها

شیوه راه اندازی دیجیتال ساینیج

 – استفاده از یک دستگاه کامپیوتر به عنوان سرور

– اتصال سیستم های نمایش دهنده مطالب به نمایشگرها

– تولید محتوای نمایشی و بروز رسانی نمایشگرها

– مدیریت مطالب و محتوای نمایشی دیجیتال ساینیج

این سیستم می تواند با مهیا کردن محتوای اطلاعاتی مرتبط با افراد،  برای ترویج و گسترش آگاهی های بهداشتی، آموزش نکات و توصیه های سلامت جسمانی و تناسب اندام، ارائه جداول زمانبندی تمرینات گروهی یا دوره ای، پخش فیلم و موسیقی ، نمایش اسلاید شو، نمایش اعلامیه ها و حتی تبلیغ مراکز دیگر برای افزایش آگاهی و تجربیات بیشتر اعضا ایجاد تسهیلات نموده و کمک شایانی بنماید.

همچنین آموزش شیوه های صحیح زندگی و تغذیهء درست و حفظ تناسب اندام طی دوره های تمرینی از دیگر منافع کاربرد این سیستم ها می باشد.

ارائه و تبلیغ محصولات خورده فروشی که در کلوپ عرضه می شود ازجمله پوشاک ویژهء تناسب اندام، نوشیدنی های مختلف یا انرژی زا، برنامه ها و خدمات جدید، موضوعات ویژهء اعضا را به صورت برجسته و قابل توجه به مراجعین نمایش می دهد.

به علاوه می تواند از این طریق، تبلیغات فروشندگان اصلی کالاهای عرضه شده در آن مرکز را با کسب یارانه های تبلیغاتی از ایشان ، به نمایش گذاشته و باعث جذب درآمد بیشتر برای خود شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.